صالحی: ترامپ نمی تواند توافق هسته ای با ایران را تهدید کند

تاریخ: 05:22, 29-09-2016.

تهران. پنج شنبه، 29 سپتامبر 2016 میلادی برابر با 8 مهر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: فردی که مسئولیت ریاست جمهوری آمریکا را به عهده خواهد گرفت باید خود را با واقعیت اوضاع منطبق کند.
بنا بر این گزارش، به نقل از خبرگزاری فرانسه، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز چهارشنبه اعلام کرد موافق نامه هسته ای ایران با پیروزی احتمالی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به رغم انتقادهای شدید این نامزد جمهوری خواه با تهدید جدی روبرو نخواهد شد.
صالحی وزیر خارجه پیشین ایران در سخنانی در آکادمی دیپلماتیک وین گفت: فردی که مسئولیت ریاست جمهوری آمریکا را به عهده خواهد گرفت باید خود را با واقعیت اوضاع منطبق کند. شما می توانید از کلمات و شعارهای زیادی استفاده کنید ولی در نهایت، واقعیت ها شما را محدود می کند. برخی چیزها احتمال دارد به تعویق بیافتد اما توافق نامه هسته ای به صورت جدی تهدید نمی شود.
خبرگزاری رویترز هم گزارش داد: صالحی گفت در این توافق ساز و کارهایی برای شرایطی که یک طرف توافق نامه را نقض می کند پیش بینی شده است.
وی افزود: فکر نمی کنم (توافق هسته ای) آسیب جدی ببیند. این توافق ممکن است کمی بالا و پائین شود و برخی چیزها در آن به تعویق افتد ولی به صورت جدی از مسیر خارج نمی شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: