ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

14:03 | مه18 تهران

درخواست مجلس یمن از ایران برای توقف تجاوزات عربستان

تاریخ: 11:03, 29-09-2016.

تهران. پنج شنبه، 29 سپتامبر 2016 میلادی برابر با 8 مهر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، یحیی علی الراعی رئیس مجلس نمایندگان یمن در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح وضع موجود کشورش خواستار کمک به متوقف ساختن تجاوزات، بمباران های رژیم آل سعود و برداشتن محاصره اقتصادی ظالمانه علیه سرزمین و مردم یمن شد.
بنا بر این گزارش، به نقل از اداره اخبار و رسانه‌های گروهی مجلس شورای اسلامی ایران، وی در این نامه تاکید کرده است: ملت یمن در زمان تجاوز خارجی و همزمان با جنایت های گروه های تروریستی در بسیاری از استان های این کشور، چشم امید به کسانی دارند که همواره در کنار آنها بودند.
الراعی با اعلام اینکه از 25 مارس 2015 کشور یمن در معرض تجاوز سعودی ها قرار گرفته، خاطر نشان کرد: در 28 مارس 2016 کنفرانس فراگیر مردمی همراه با انصارالله برای تشکیل شورای عالی سیاسی برای مبارزه با تجاوزات درچارچوب قانون اساسی تشکیل شده است اما برخی کشورهای عربی و بین المللی تلاش دارند سلامت و قانونمند بودن پارلمان یمن را زیر سئوال ببرند که با توجه به نصوص موجود در قانون اساسی این کشور ادعاهای آنها واهی و بی اساس است.
رئیس مجلس نمایندگان یمن با تاکید بر اینکه مشروعیت پارلمان یمن برگرفته از قانون اساسی این کشور است یادآور شد: در تجاوزاتی که به کشور یمن می شود کودکان، زنان و غیرنظامیان به قتل می رسند و زیرساخت های این کشور نابود شده اند و فجایع زیست محیطی فراوانی در این کشور اتفاق افتاده است.
الراعی با بیان اینکه متجاوزان در حال القای این تفکر هستند که درحال بازگرداندن ثبات به یمن هستند تصریح کرد: بسیاری از مناطق یمن امروز تحت سیطره گروه های تروریستی مانند القاعده و داعش است.
وی در پایان از رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار حمایت های بیشتر ایران از مردم بی دفاع یمن شده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: