سفر دوه ای رئیس جمهور ایران به ونزوئلا، کوبا و آمریکا آغاز شد

تاریخ: 10:12, 16-09-2016.

تهران. جمعه، 16 سپتامبر 2016 میلادی برابر با 26 شهریور 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس جمهور ایران با بدرقه رسمی معاون رهبر در اموربین الملل و نیز معاون اول رئیس جمهور، تهران را به مقصد جزیره مارگاریتا واقع در کشور ونزوئلا ترک کرد.
بنا بر این گزارش، دکتر حسن روحانی به عنوان رئیس گروه کشورهای غیرمتعهد، در اجلاس سران این گروه که در جزیره مارگاریتا ونزوئلا برگزار می شود حضور خواهد یافت و ضمن ایراد نخستین سخنرانی این اجلاس، ریاست دوره جدید را به رئیس جمهور ونزوئلا تحویل خواهد داد.
قرار است رئیس جمهور ایران در حاشیه اجلاس غیرمتعهدها با تعدادی از سران کشورهای جهان نیز دیدار و گفتگو کند.
همچنین پس از اجلاس ونزوئلا، اقای روحانی به دعوت رسمی رئیس جمهور کوبا و برای دیداری دو جانبه عازم هاوانا پایتخت کوبا خواهد شد.
دیدار و گفتگو با فیدل کاسترو رهبر انقلاب کوبا و رئیس جمهور این کشور، مذاکره هیات های عالیرتبه و امضای اسناد متعدد همکاری از اصلی ترین برنامه های پیش بینی شده برای رئیس جمهور در کوبا اعلام شده است.
در آخرین مرحله سفر، آقای روحانی برای سفری دو روزه و سخنرانی در هفتاد و یکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک خواهد رفت.
بر این اساس، دیدار با تعدادی از سران کشورهای جهان، ملاقات با رهبران ادیان الهی، نشست با نخبگان سیاسی و اقتصادی، مصاحبه و کنفرانس خبری سایر برنامه های رئیس جمهور در نیویورک را تشکیل می دهد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: