از سرگیری سرمایه گذاری کشتیرانی هند با ایران

تاریخ: 03:06, 05-09-2016.

تهران. دوشنبه، 5 سپتامبر 2016 میلادی برابر با 15 شهریور 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، شرکت ملی کشتیرانی هند در نظر دارد سرمایه گذاری مشترک 40 ساله اش را با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران احیا کند.
بنا بر این گزارش، به نقل از بلومبرگ، با لغو تحریم ها علیه ایران، مسیر برای احیای مجدد فعالیت دو شرکت کشتیرانی مشترک ایران و هند گشوده شده است که دسترسی به بازارهای آسیای میانه از جمله قزاقستان را در پی خواهد داشت.
بی.بی. سیها، رئیس کشتیرانی هند با اشاره به حضور قوی و پررنگ کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در دنیا و همچنین در دریای خزر گفت: پس از اینکه شرکت ملی کشتیرانی هند از سال 2012 به همکاری اش با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پایان داده بود، لغو تحریم ها و برداشته شدن موانع تجاری، موجب شد این شرکت مجدداً فعالیت و شراکتش با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را از سر گیرد.
وی با اشاره به پنج میلیارد دلار ضرر مالی سال گذشته شرکت ملی کشتیرانی هند و کاهش 26 درصدی سهام این شرکت افزود: نمی خواهیم با ورشکستگی روبه رو شویم، در حال حاضر شرایط کشتیرانی در دنیا در رکود قرار دارد و کشتیرانی هانجین کره جنوبی نیز آخرین قربانی این چالش عظیم است.
هند 20 میلیارد دلار نیز در بخش بنادر ملی خلیج فارس و صنعت انرژی ایران در نظر گرفته است.
این شرکت قصد دارد سه کشتی فلّه بر و یک فروند نفتکش را برای کشتیرانی و سرمایه گذاری مشترک با ایران اختصاص دهد.
شرکت هندی 49 درصد از سهام شرکت کشتیرانی ایران و هند را دراختیار دارد و 51 درصد متعلق به کشتیرانی جمهوی اسلامی ایران است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: