ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

4:53 | مه14 تهران

بررسی راه های همکاری های مشترک ایران و الجزایر در تهران

تاریخ: 07:54, 05-09-2016.

تهران. دوشنبه، 5 سپتامبر 2016 میلادی برابر با 15 شهریور 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری،  چیت چیان وزیر نیروی ایران  و وزیر انرژی الجزایر برگسترش همکاری های دو جانبه در زمینه نفت و انرژی تاکید کردند .
بنا بر این گزارش، چیت چیان وزیر نیروی ایران  تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از تجربیات الجزایر در زمینه صنعت آب و برق استقبال می‌کند، چرا که معتقدیم کشورهای مسلمان برای کاستن از نیازمندی های صنعتی خود به کشورهای غربی باید دست به دست هم بدهند.
وزیر نیروی ایران تاکید کرد: تضمین می‌کنیم خدمات فنی و مهندسی آب و برق توسط شرکت‌های ایرانی را با همان کیفیت و استانداردهای بین‌المللی در اختیار کشور الجزایر قرار گیرد.
چیت‌چیان افزود: راه ادامه حیات کشورهای مسلمان در آینده تکیه بر توانمندی‌های داخلی است و ما در این زمینه حاضریم به همه کشورهای مسلمان از جمله کشور الجزایر تجربیات خود را در زمینه صنعت آب و برق انتقال دهیم.
وی خاطرنشان کرد: ما می توانیم در بخش برق در زمینه ساخت، نگهداری و تعمیر تجهیزات نیروگاهی به تبادل تجربه پرداخته و تضمین می کنیم که خدمات را با همان کیفیت و استانداردهای بین المللی در اختیار کشور الجزایر قرار دهیم.
وزیر نیرو گفت: خوشبختانه پیش از این شرکت های ایرانی در الجزایر هم در زمینه برق و هم در زمینه آب کار کرده اند و تجربیات و کیفیت کار شرکت های ما برای شرکت های الجزایری محرز شده است.
وی تصریح کرد: تأسیس یک شرکت مشترک به عنوان مهندسی مشاور و یا شرکتی مشترک در زمینه ساخت تجهیزات برق و یا یک شرکت پیمانکاری برای اجرا و تعمیر نیروگاه های برق می تواند آغاز خوبی برای همکاری مشترک دو کشور باشد.
در ادامه این نشست نورالدین بوطرفه، وزیر انرژی الجزایر نیز با اشاره به برنامه های الجزایر در سال های آتی زمینه برق گفت: الجزایر در زمینه برق برنامه خاصی دارد و این برنامه هر 10 سال بازنگری می شود. در حاضر برنامه احداث 12 هزار مگاوات نیروگاه جدید درحال اجراست.
وی افزود: این مسئله می تواند فرصت خوبی برای مشارکت ایران و الجزایر باشد و این پروژه قرار است تا سال 2022 به سرانجام برسد.
بوطرفه تصریح کرد: الجزایر همچنین برنامه ای برای استفاده از انرژی های تجدیدپذیر دارد و ما در حال حاضر، در حال برگزاری مناقصه در این زمینه هستیم و خوشحال می‌شویم که شرکت های ایرانی نیز وارد این مناقصه ها شوند.
وزیر انرژی الجزایر خاطرنشان کرد: پیشنهاد می شود دو کشور ایران و الجزایر اقدام به تشکیل یک کمیسیون مشترک از شرکت ها کرده تا اینگونه این کمیسیون با ارزیابی پروژه ها، چشم انداز مناسبی را برای همکاری دو طرف در زمینه انرژی فراهم کنند.
وی در پایان تأکید کرد: اقتصاد کنونی الجزایر در شرایط خوبی نیست و ما در پی آن هستیم تا با سرمایه گذاری در بخش نیرو و صنعت از وضعیت کنونی خارج شویم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: