عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای

تاریخ: 09:06, 23-06-2016.

تهران. پنج شنبه، 23 ژوئن  2016 میلادی برابر با 3 تیر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، یوری اوشاکف از مقامات کرملین روز چهارشنبه گفت ایران در نشست این هفته سازمان همکاری شانگهای در ازبکستان به عضویت کامل این سازمان در می آید.
بنا بر این گزارش، به نقل از خبرگزاری رویترز از مسکو، وی همچنین گفت: سازمان همکاری شانگهای اوضاع پرتنش در افغانستان را در نشست این هفته این سازمان در ازبکستان مورد بحث قرار می دهد.
اوشاکف به خبرنگاران گفت: طبق برآوردها اکنون 60 هزار شورشی مسلح در افغانستان می جنگند که 10 هزار نفر از آنها تحت پرچم گروه داعش هستند.
اوشاکف گفت: سازمان همکاری شانگهای، که علاوه بر چین و روسیه شامل کشورهای ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان می شود، قرار است ایران را به عنوان هفتمین عضو کامل خود بپذیرد.
وی افزود: موضع ما کاملاً روشن است، ایران درخواست عضویت خود را از آوریل 2008 فرستاده بود و اکنون تحریم های وضع شده علیه این کشور لغو شده و روسیه معتقد است هیچ دلیلی برای خودداری از پذیرفتن این کشور در این سازمان وجود ندارد.
اوشاکف گفت: هند و پاکستان از قدرت های بزرگ منطقه نیز قرار است در نشست بعدی سازمان همکاری شانگهای که در سال 2017 در قزاقستان برگزار می شود، به عضویت این سازمان درآیند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: