ظریف خواستار پایبندی طرف مقابل به تعهدات توافق هسته ای شد

تاریخ: 08:00, 23-06-2016.

تهران. پنج شنبه، 23 ژوئن  2016 میلادی برابر با 3 تیر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر خارجه ایران درنشست خبری با همتای فرانسوی اش بر گسترش مناسبات دو کشور در تمامی زمینه ها تاکید کرد.
بنا بر این گزارش، وزیرامور خارجه ایران طی سخنانی در نشست خبری مشترک دیروز خود با همتای فرانسوی اش تاکید کرد که تهران و پاریس می توانند در زمینه های بسیاری با هم همکاری کنند. ظریف در این نشست خبری گفت: گفتگوهای خوبی دیروز و امروز با دوستان فرانسوی داشتیم. زمینه ها برای همکاری در حوزه های مختلف بعد از سفر روحانی به فرانسه فراهم شده است. این زمینه ها متناسب و براساس ظرفیت دو کشور با فرهنگ و تمدن دیرین و با روابط تاریخی و سنتی مثبت فیمابین است که به نفع دو کشور و ثبات و صلح در منطقه و جهان است. وی افزود: بعد از توافق 14 ژوییه که این روز را با دو اتفاق مهم پیوند زده است، آزادی باستیل و آزادی جهان از یک موضوع بیهوده به نام بحث هسته ای ایران است و از آن روز به بعد وارد مرحله جدیدی از روابط شدیم، روابطی که بر مبنای نفع مشترک و رسیدن به اهداف مشترک است.
ظریف افزود: یکی از این موضوع ها مساله هسته ای است. همانطور که همه دنیا مشاهده کردند ایران در برابر تعهدات خود بسیار پایبند است و از تعهدات خود تخطی نمی کند اما به همین میزان تاکید دارد که طرف مقابل هم به تعهدات خود پایبند باشد. ظریف گفت: خوشحالیم که در این زمینه با فرانسه نظر مشترک داریم و با هم در یک حرکت برای اطمینان از اجرای همه تعهدات از جمله کلیه تعهدات رفع تحریم ها حرکت می کنیم. امکانات همکاری بین ایران و فرانسه بسیار گسترده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: