ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:14 | مه04 تهران

برابری تولید گاز ایران با قطر از پارس جنوبی تا پایان امسال

تاریخ: 05:19, 09-06-2016.

تهران. پنج شنبه، 9 ژوئن  2016 میلادی برابر با 20 خرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس ایران افزایش برداشت از میادین مشترک را مصداق عمل به اقتصاد مقاومتی بر شمرد و گفت: تا پایان امسال تولید ما از پارس جنوبی با قطر برابر می شود.
بنا بر این گزارش، به نقل از شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی ایران، علی‌اکبر شعبانپور، با اشاره به راه‌اندازی فازهای 17 و 18، 19، 20 و 21 تا امسال، اظهار کرد: همانطور که پیش تر نیز اعلام کردیم امسال، سال پنج فازی پارس جنوبی خواهد بود که افتتاح پنج فاز استاندارد در طول یک سال در تاریخ ما بی‌سابقه است و به نوعی رکود به شمار می‌رود.
وی این رکورد را نتیجه سیاست های وزارت نفت برای توسعه هرچه سریع‌تر میدان های مشترک دانست و گفت: پس از اجرای برجام و گشایش مراودات بین‌المللی باید برای افزایش تولید نفت و گاز هرچه سریع‌تر اقدام کنیم و با توجه به برنامه‌های صادرات گاز و توسعه صنایع متکی به آن، ناگزیر به افزایش تولید هستیم.
شعبانپور با تاکید بر افزایش چشمگیر تولید گاز تا پایان امسال، خاطرنشان کرد: با عمل به تعهداتمان انتظار داریم تولید گاز از میدان مشترک پارس جنوبی تا پایان امسال با قطر برابر شود، اما لازمه آن حمایت همه‌جانبه و تامین اعتبارات مورد نیاز است.
وی به پرهیز از شعار در حوزه اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: یکی از مظاهر اقتصاد مقاومتی افزایش برداشت از میدان های مشترک است و ما برای پرهیز از شعارزدگی باید برداشت از میدان های مشترک را همپای کشورهای همسایه افزایش دهیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: