ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

12:33 | مه04 تهران

برگزاری نشست همکاری اقتصادی ایران و جمهوری چک در پراگ

تاریخ: 06:15, 09-06-2016.

تهران. پنج شنبه، 9 ژوئن  2016 میلادی برابر با 20 خرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون وزیر امور خارجه چک در نشست توسعه همکاری اقتصادی ایران و جمهوری چک گفت: روند توسعه روابط دو کشور مسیر درست خود را می پیماید و باید این روند با شتاب بیشتری ادامه یابد.
بنا بر این گزارش، به نقل از تلویزیون دولتی ایران، مارتین تلاپا معاون وزیر امور خارجه چک در نشست توسعه همکاری اقتصادی ایران و جمهوری چک با بیان تحولات مثبت اخیر روابط دو کشور و اینکه سیاست خارجی کشورش اهمیت زیادی برای ایران قائل است، گفت: روند توسعه روابط ایران و چک مسیر درستی را می پیماید و باید این روند با شتاب بیشتری ادامه یابد.
وی با تاکید بر اهمیت موقعیت ایران در خاورمیانه و نقش مهم آن در حل مسائل منطقه ای گفت: جمهوری چک بر اهمیت نقش ایران در معادلات منطقه ای واقف بوده و بر آن تاکید می کند.
علی اکبر جوکار کاردار ایران در جمهوری چک، در سخنانی با اشاره به اراده مسئولین دو کشور برای گسترش همکاری های دو جانبه به ویژه در بخش اقتصادی اظهار داشت خوشبختانه زمینه های سیاسی و حقوقی لازم برای امضا اسناد پایه اقتصادی مانند اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و همکاری اقتصادی فراهم شده و با توجه به آمادگی برخی بانک ها برای حمایت از این همکاری ها لازم است شرکت های جمهوری چک از این فرصت بیشترین بهره برداری را صورت دهند.
یان کاوان وزیر امور خارجه اسبق چک و رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چک نیز در سخنانی گفت: برای موفقیت در بازار ایران آشنایی با سنت، فرهنگ و زبان فارسی و ارتقاء سطح روابط سیاسی در بالاترین سطح نقش کلیدی دارد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: