وزیر خارجه ایران وارد وین شد

تاریخ: 08:09, 17-05-2016.

تهران. سه شنبه، 17 می  2016  میلادی برابر با 28 اردیبهشت 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیرامور خارجه ایران در بدو ورود به وین به منظور شرکت در نشست بین المللی سوریه گفت: نشست گروه حمایت از سوریه فرصتی برای تاکید بر ضرورت رعایت کامل آتش بس است.
بنا بر این گزارش، محمد جواد ظریف وزیرامور خارجه ایران با اشاره به اینکه گروه های تروریسی همه سوریه، کل منطقه و جامعه بین المللی را تهدید می کنند گفت: ضروری است با این گروه های تروریستی مقابله شود و اجازه نداد گروه های تروریستی با استفاده از آتش بس اقدامات تروریستی علیه مردم سوریه را شدت بخشند.
وزیر خارجه ایران گفت: فرصت، فرصت مناسبی است وجمهوری اسلامی  از ابتدا برای حل و فصل بحران سوریه تاکید بر راهکار گفتگوهای سیاسی داشته است.
آقای ظریف افزود: بحران سوریه برخلاف  تلاش برخی  گروه های تروریستی و حامیان  منطقه ای و بین المللی  راه حل نظامی ندارد.
ظریف در پاسخ به این سئوال که آیا دیدارهایی در حاشیه نشست سوریه در وین انجام خواهد شد گفت:  در حاشیه اجلاس فرصتی خواهد بود که با وزاری شرکت کنننده در اجلاس و دی میستورا نماینده  ویژه دبیرکل در امور سوریه ملاقاتی داشته باشم و هم در مورد مسایل دوجانبه و هم در  مسایل بحران  سوریه  تبادل نظر کنیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: