راه آهن ایران به فنلاند متصل می شود

تاریخ: 04:09, 17-05-2016.

تهران. سه شنبه، 17 می  2016  میلادی برابر با 28 اردیبهشت 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر راه و شهرسازی ایران گفت: اولویت ما اتصال به شبکه بین‌المللی راه‌آهن و ارتباط این شبکه با کشورهای آسیای میانه، افغانستان، پاکستان و عراق است.
بنا بر این گزارش، عباس آخوندی گفت: در نمایشگاه ریلی ، 130 شرکت خارجی از 18 کشور و 180 شرکت داخلی حضور دارند که بزرگترین نمایشگاه ریلی خاورمیانه است.
وی افزود : با توجه به طرح‌های توسعه حمل و نقل ریلی در ایران اعم از توسعه زیرساخت و تجهیز ناوگان چه در بخش باری و چه در بخش مسافری و چه در حوزه سیستم‌های تولید لکوموتیو و یا سیستم‌های الکترونیکی هدایت و کنترل قطار، مورد استقبال شرکت‌های خارجی قرار گرفته است.
وزیر راه و شهرسازی درباره امکان انعقاد قراردادهای شرکت‌های داخلی با خارجی‌ها در طول برگزاری این نمایشگاه، گفت: پیش از افتتاح این نمایشگاه، تفاهم‌نامه میان شرکت‌های راه‌آهن ایران و روسیه امضا شد تا بر اساس آن خط آهن بندرعباس به مسکو راه‌اندازی شود.
وی درباره اتصال به کریدورهای ریلی جهانی، اظهار کرد: اولویت ما در وزارت راه و شهرسازی اتصال به شبکه بین‌المللی راه‌آهن است. اولین گام ما این است که در سطح منطقه این شبکه را با کشورهای آسیای میانه، افغانستان، پاکستان و عراق ایجاد کنیم. سپس در گام دوم می‌خواهیم قطارهای برنامه‌ای دوربرد را راه‌اندازی کنیم که در حال حاضر مسیر ریلی بندرعباس به چین راه افتاده و تفاهم‌نامه اتصال ریلی بندرعباس به مسکو، امضا شده است. همچنین اتصال به راه‌آهن فنلاند و شهر هلسینکی در دستور کاراست. این قطارهای برنامه‌ای هم از جهت بار و هم از جهت مسافر، می‌توانند شبکه ریلی ایران را به کل جهان وصل کنند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: