ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

12:33 | مه19 تهران

گسترش روابط اقتصادی بازرگانی ایران و الجزایر

تاریخ: 06:13, 17-05-2016.

تهران. سه شنبه، 17 می  2016  میلادی برابر با 28 اردیبهشت 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران تاکید کرد: ایران و الجزایر می توانند پرچم دار ارتباطات اقتصادی دو منطقه خاورمیانه و آفریقا باشند.
بنا بر این گزارش، محسن جلال پور در نشست تجاری ایران و الجزایر گفت: پس از دیدار سفیر الجزایر در شهریور پارسال مقرر شد تا قبل از برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور تلاش برای راهکارهای عملیاتی گسترش روابط تجاری دو جانبه صورت پذیرد .
وی افزود: در این باره سه کارگروه اصلی پس از بررسی ظرفیت های مکمل تجاری و اهداف مشترک توسعه ای با توجه به نیاز بازار الجزایر به امور زیربنایی و همچنین کیفیت بهتر و قیمت رقابتی کالا و خدمات ایران در اتاق بازرگانی ایران تشکیل شد که شامل کارگروه خدمات فنی - مهندسی، کارگروه دارو و تجهیزات پزشکی و کارگروه نفت و گاز و پتروشیمی است.
جلال پور گفت: خوشبختانه بعد از توافقات کمیسیون مشترک و حضور موفق کارگروه های تخصصی اتاق ایران در الجزایر شاهد رونق و پیشرفت چشمگیری در سطح تعاملات بوده ایم چنان که تنها یک مورد از توافقات و دستاوردها در کارگروه دارو بیش از 30 میلیون دلار به حجم تعاملات افزوده است .
وی افزود: تلاش اعضای پرتلاش کارگروه خدمات فنی - مهندسی اتاق ایران نیز جای تقدیر و تشکر دارد که با رهنمودها و کمک وزارت صنعت، معدن و تجارت و همیاری سایر شرکت های خصوصی به تاسیس کنسرسیوم ساخت و ساز و خدمات فنی -  مهندسی در مورد پروژه ساختن 100 هزار واحد مسکونی در الجزایر بینجامد.
جلال پور گفت: موقعیت استراتژیک منطقه ای ایران به عنوان کشوری با ثبات و با امنیت بسیار بالا می تواند برای آفریقا به عنوان پل ارتباط با کشورهای آسیای میانه و حوزه خاورمیانه با جمعیتی در حدود 400 میلیون نفر محسوب شود.
وی از آقای بوشارب وزیر صنایع کشور الجزایر، آقای بن عمور ریاست اتاق بازرگانی و هیئت تجاری همراه ایشان جهت حضور در ایران تشکر و قدردانی کرد و گفت:‌ آرزو دارم با همکاری و همدلی بتوانیم در مسیر توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور گام های جدی برداریم .

به اشتراک گذاشتن اخبار: