ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

12:33 | مه19 تهران

گسترش مناسبات حوزه دولت الکترونیک ایران و استونی

تاریخ: 04:06, 12-04-2016.

تهران. سه شنبه، 12 آوریل 2016  میلادی برابر با 24 فروردین 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، در دیدار وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات ایران و وزیر امور خارجه استونی بر توسعه مناسبات دو کشور در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به خصوص دولت الکترونیک تاکید شد.
بنا بر این گزارش، محمود واعظی در دیدار با مارینا کالیوراند با اشاره به روند رو به رشد مناسبات دو کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران از توسعه مناسبات با استونی به خصوص در زمینه انتقال فن آوری و همکاری های بخش های خصوصی دو کشور استقبال می کند.
وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات ایران افزود: روابط دو کشور در حال افزایش است اما ما نباید به این روند راضی باشیم و دو کشور باید تلاش کنند زمینه های جدیدی برای روابط و مناسبات فیمابین بیابند.
وی پیشنهاد کرد: با تشکیل اتاق مشترک بازرگانی میان ایران و استونی می توان زمینه های جدیدی برای توسعه مناسبات دو جانبه فراهم آورد.
واعظی گفت: آمادگی داریم در بخش های مختلفی مانند حوزه فضایی، پست، مخابرات، تجارت الکترونیک و فن آوری اطلاعات تجارب خود را با کشورهایی مانند استونی مبادله کنیم.
در این دیدار مارینا کالیوراند کشورش را در زمینه دولت الکترونیک شانزدهمین کشور در جهان دانست و گفت: پس از استقلال استونی در سال 1991 ما این بحث را داشتیم که همزمان با تغییرات جهان در حوزه ارتباطات، زمینه های توسعه فن آوری اطلاعات و دولت الکترونیک را در کشورمان فراهم کنیم.
وزیر امور خارجه استونی افزود: در کشور ما همه فعالیت های اداری، آموزشی، بهداشتی بدون استفاده از کاغذ و در چارچوب دولت الکترونیک انجام می شود و ما در این زمینه خدمات مناسبی را در اختیار یک میلیون و 300 هزار استونیایی قرار می دهیم.
وی همچنین به ارتباط نزدیک میان دولت، دانشگاه ها و تولیدکنندگان در حوزه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در استونی اشاره کرد و گفت:‌ در این حوزه دانشگاه های استونی به خوبی فعال هستند و تجربیات مناسبی را در اختیار دارند و ما آمادگی داریم دانشجویان ایرانی را برای تحصیل در این حوزه در دانشگاه های خود پذیرا باشیم.
وزیر امور خارجه استونی همچنین با اشاره به بخشی از تجربیات کشورش در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات افزود: استونی آمادگی دارد این تجربیات را در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار دهد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: