ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

8:57 | مه19 تهران

همکاری در زمینه علم و فناوری ایران و قزاقستان گسترش می یابد

تاریخ: 05:07, 12-04-2016.

تهران. سه شنبه، 12آوریل  2016 میلادی برابر با 24فروردین 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ایران و وزیر سرمایه‌گذاری و توسعه کشور قزاقستان در حضور روسای جمهوری دو کشور یادداشت تفاهمی برای همکاری های فناورانه امضا کردند.
بنا بر این گزارش، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران، امروز گذشته و پیرو سفر نورسلطان نظربایف رئیس جمهور قزاقستان به ایران و در ادامه دیدار با حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور این کشور، قرارداد همکاری علم و فناوری بین ایران و قزاقستان امضا شد.
در یادداشت تفاهمی که توسط دکتر ستاری و آسیت اسکشوف امضا شد همکاری بین دو کشور در حوزه همکاری‌های علمی و فناوری و به ویژه همکاری در حوزه فناوری‌های فضایی و فناوری نانو مدنظر قرار گرفته است.
همچنین ایجاد کارگروه مشترک همکاری‌های فناوری بین دو کشور، همکاری در حوزه ایجاد پارک های فناوری و مراکز رشد مشترک، توسعه فعالیت‌های مرکز مبادلات فناوری ایران- قزاقستان، همکاری در حوزه وقایع نمایشگاهی مهم مانند اکسپو 2017 قزاقستان و نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری ایران (اینوتکس) از دیگر محورهای همکاری دو کشور در حوزه فناوری است.
همکاری دو کشور در حوزه هوافضا نیز مشتمل بر استفاده از زیرساخت ها و پایگاه های فضایی دو کشور و تبادل تجربیات در حوزه پرتاب‌ ماهواره بین وزارت توسعه و سرمایه‌گذاری قزاقستان و مرکز ملی فضایی معاونت علمی و فناوری خواهد بود.
همچنین همکاری در حوزه نانو درباره فروش تجهیزات آزمایشگاهی و برگزاری دوره آموزشی در کشور قزاقستان با محوریت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری پیگیری خواهد شد.
موضوعات مذکور طی سفر وزیر سرمایه‌گذاری و توسعه کشور قزاقستان به تهران در بهمن پارسال و مذاکره با معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور ایران مورد موافقت طرفین قرار گرفته است.
مرکز مبادلات فناوری ایران- قزاقستان نیز با محوریت پارک علم و فناوری خراسان رضوی و با حمایت معاونت علمی و فناوری مرداد 94 در شهر آلماتی قزاقستان افتتاح شد و در حال حاضر نیز تسهیل و تسریع ارتباط بخش خصوصی دو کشور در حوزه فناوری را در دستور کار دارد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: