ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

8:30 | مه19 تهران

دیدار و گفتگوی دادستان کل قزاقستان با دادستان کل ایران

تاریخ: 07:10, 12-04-2016.

تهران. سه شنبه، 12آوریل  2016 میلادی برابر با 24فروردین 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، دادستان کل جمهوری قزاقستان و هیئت همراه با دادستان کل ایران در تهران دیدار و گفتگو کرد.
بنا بر این گزارش، منتظری در دیدار اسهات داولدایف دادستان کل جمهوری قزاقستان با تشریح جایگاه و عملکرد قوه قضائیه در جمهوری اسلامی ایران گفت: قوه قضائیه در ایران مستقل از دیگر قوا است، هیچ عزل و نصبی خارج از قوه قضائیه صورت نمی پذیرد و فرآیند رسیدگی به پرونده ها نخست در دادسراها و سپس در دادگاه ها انجام می شود.
وی با اشاره به مدت سی و سه سال خدمت در بخش های مختلف قوه قضائیه افزود: اکنون حدود یک هفته است که به عنوان دادستان کل کشور انجام وظیفه می کنم و بسیار علاقه مند بر گسترش مناسبات قضایی با جمهوری قزاقستان هستم.
دادستان کل کشور قزاقستان هم با تبریک انتصاب آقای منتظری و تشکر از پذیرایی گرم ایران از وی گفت: در دیدار روسای جمهوری ایران و قزاقستان بر گسترش روابط دو جانبه تاکید شد و با افتخار اعلام می کنم که در طول مدت استقلال جمهوری قزاقستان تاکنون هیچ اختلافی میان دو کشور وجود نداشته است.
وی افزود: با توافق نامه تحویل محکومان میان دادستانی های کل دو کشور هیچ محدودیتی در خصوص استرداد مجرمان باقی نمی ماند و این توافقات برای حمایت از مردم دو کشور صورت گرفته است.
وی در پایان با اشاره به جایگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان گفت: اکنون با توجه به برطرف شدن تحریم ها نگاه دنیا به ایران است و همه کشورها تلاش می کنند مناسبات خودرا با ایران تعمیق بخشند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: