ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

9:16 | مه19 تهران

گسترش همکاری های بخش کشاورزی ایران و آلمان

تاریخ: 08:14, 11-04-2016.

تهران. دوشنبه، 11 آوریل  2016 میلادی برابر با 23 فروردین 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، جمهوری اسلامی ایران و آلمان همکاری های خود را در بخش کشاورزی گسترش می دهند.
بنا بر این گزارش، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی ایران در دیدار کریستین اشمیت وزیر کشاورزی آلمان و هیئت همراه که معاونان و مسئولان بخش کشاورزی ایران هم حضور داشتند، افزود: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال آلمان در دو سال گذشته نشست های مشترکی برای توسعه همکاری ها در بخش کشاورزی برگزار کردند.
وی گفت: طرح های توسعه روابط در بخش کشاورزی تهیه شده و بخشی از آنها در حال اجراست که با تقویت همکاری دو کشور سرعت اجرای طرح ها نیز افزایش می یابد.
حجتی بر توسعه سرمایه گذاری دو کشور در بخش اجرای طرح های مشترک کشاورزی تاکید کرد و گفت: دو کشور می توانند در اجرای طرح های توسعه کشت های متراکم گلخانه ای و تولید و صادرات گیاهان دارویی با توجه به تنوع گیاهان دارویی در ایران همکاری های خوبی داشته باشند.
حجتی گفت: با توجه به زمینه مناسب تقاضا در جامعه جهانی برای داروهای گیاهی و ظرفیت های مناسب ایران در تولید این گیاهان بستر مناسبی برای همکاری دو کشور در تولید، فرآوری و عرضه گیاهان دارویی وجود دارد و ما از سرمایه گذاری در این بخش و هر نوع همکاری از طرف آلمانی استقبال می کنیم.
وی همچنین از ورود محموله 2500 راسی گاو نژاد دو منظوره شیری - گوشتی سمینتال از آلمان خبر داد و افزود: همکاری دو کشور در بخش امور دام فقط به خرید و واردات نژادهای دامی محدود نمی شود و تجهیزات کامل آزمایشگاهی تکثیر مواد ژنی بر اساس قرارداد مشترک ایران و آلمان برای انتقال دانش علمی در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار می گیرد.
کریستین اشمیت وزیر کشاورزی آلمان نیز در این جلسه با اشاره به زمینه مساعد همکاری کشاورزی گفت: اجرای طرح های تولید پایدار، فراوری محصولات کشاورزی، تولید بذرهای اصلاح شده و تامین امنیت غذایی از مهمترین محورهای همکاری دو کشور و گسترش سرمایه گذاری بخش خصوصی در کشاورزی است.
وی افزود:‌ آلمان در بخش های مختلف کشاورزی در ایران نمایندگی دارد و زیرساخت های توسعه روابط فراهم است.
دو طرف در پایان هم در زمینه رعایت الزامات بهداشتی و رعایت قوانین و مقررات دامپزشکی، تفاهم نامه امضا کردند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: