ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

4:08 | مه19 تهران

دیدار و گفتگوی محرمانه مقامات امنیتی آمریکا و اسرائیل درباره ایران

تاریخ: 02:57, 29-03-2016.

تهران. سه شنبه، 29 مارس 2016  میلادی برابر با 10 فروردین 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، دیدار محرمانه رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا و مقامات رژیم اسرائیل با هدف مقابله با ایران، حزب الله و جنگ سایبری برگزار شد .
بنا بر این گزارش، به نقل از روزنامه تایمز آو اسرائیل، مایکل راجرز رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا هفته گذشته سفری محرمانه به اسرائیل انجام داد تا با مقامات اسرائیلی درباره همکاری ها در زمینه دفاع سایبری و به ویژه مقابله با حملات ایران و نیروی نیابتی اش در لبنان (حزب الله) گفتگو کند.
روزنامه هاآرتص به نقل از یک مقام بلندپایه اسرائیلی گزارش داد رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا (که همچنین رئیس فرماندهی سایبری آمریکا نیز  است) به منظور دیدار با فرماندهان واحد اطلاعاتی 8200 ارتش اسرائیل (که در زمینه سیگنال های اطلاعاتی و رمز گشایی کدها متخصص است) به اسرائیل سفر کرد. هاآرتص نوشت راجرز در این سفر همچنین با دیگر مقامات بلندپایه اطلاعاتی اسرائیلی دیدار و گفتگو کرد اما این سفر شامل دیدار با گادی آیزنکوت رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل  و هرزل هالوی مدیر اطلاعاتی ارتش اسرائیل نمی شد.
اسرائیل طی دو سال گذشته هدف شماری از حملات سایبری قرار گرفت. مقامات اسرائیلی می گویند هکرهای وابسته به دولت ایران و حزب الله (گروه شیعه لبنانی که در جنگ با اسرائیل است) در ورای برخی از این حملات سایبری قرار داشتند.
اسرائیل اوایل این هفته اعلام کرد یک هکر فلسطینی ساکن غزه را به نفوذ به  سامانه های هواپیماهای بدون سرنشین نیروی هوایی اسرائیل و جمع آوری اطلاعات در ارتباط با تحرکات نظامیان و همچنین پروازهای غیر نظامی برای گروه جهاد اسلامی (که با ایران ارتباط دارد) متهم کرد.
شرکت اسرائیلی کلیر اسکای، که در زمینه امنیت سایبری فعالیت می کند در ژوئن سال دو هزار و پانزده اعلام کرد موجی از حملات سایبری نشأت گرفته از ایران را با هدف اسرائیل و خاورمیانه کشف کرده است و ژنرال های اسرائیلی از جمله اهداف این حملات بوده اند. این شرکت اعلام کرد هدف از این حملات جاسوسی یا دیگر فعالیت هایی است که دولت، ملت ها در آنها ذینفع هستند.
شرکت کلیر اسکای اعلام کرد هکرها از تکنیک هایی همانند "فیشینگ هدفمند" (که در آن هکرها اطلاعات شناسایی کاربر را جمع آوری می کنند و از درگاه های جعلی شبیه به درگاه های واقعی استفاده می کنند) به منظور هک کردن چهل هدف در اسرائیل و پانصد هدف در سراسر جهان استفاده کردند. در اسرائیل این اهداف شامل ژنرال های بازنشسته، کارمندان شرکت های امنیتی و محققان دانشگاهی می شدند.
راجرز اوایل این ماه در مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد آمریکا شاهد افزایش عملیات در فضای سایبری توسط کشورها و بازیگران غیر دولتی بوده است.
ایران هرگونه دست داشتن در حملات سایبری به آمریکا را تکذیب کرد. ایران دست داشتن در این حملات را پس از آن تکذیب کرد که آمریکا مدعی شد هفت هکر مرتبط با دولت ایران حملاتی سایبری را علیه ده ها بانک و همچنین یک سد کوچک نزدیک نیویورک انجام داده اند.
حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز شنبه اعلام کرد ایران هرگز هیچ اقدام خطرناکی را در فضای سایبری در برنامه خود نداشته است و از چنین اقداماتی حمایت نمی کند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: