ایران و ویتنام همکاری در حوزه فناوری اطلاعات را گسترش می دهند

تاریخ: 07:53, 16-03-2016.

تهران. چهارشنبه، 16 مارس  2016 میلادی برابر با 26 اسفند 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، در دیدار وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و ویتنام، درباره گسترش همکاری های دو کشور بحث و تبادل نظر شد.
بنا بر این گزارش، محمود واعظی در این دیدار با برشمردن زمینه های مختلف گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران و ویتنام، خواستار گسترش این روابط شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همکاری بخش های خصوصی دو کشور، سرمایه گذاری های مشترک در شرکت های متخصص در فناوری اطلاعات و ارتباطات، همکاری در چارچوب نرم افزار و تبادل تجربیات در قالب دولت الکترونیک از جمله زمینه های همکاری میان دو کشور است.
وی همچنین افزود: دو کشور می توانند در بخش های تحقیق و توسعه، فضا و ماهواره، پست و ترانزیت پستی و تجارت الکترونیک همکاری داشته باشند و در مجامع بین المللی و منطقه ای نیز همکاری های گسترده ای را رقم بزنند.
نویون بکسون وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات ویتنام نیز در این دیدار ایران را به عنوان شریکی قابل اتکا برای ویتنام دانست و گفت: نگاه ما به همکاری با ویتنام نگاهی آینده نگرانه است و علاقه مندیم همکاری های دو کشور در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات گسترش یابد.
وی با اشاره به حمایت دو کشور از مواضع یکدیگر در مجامع بین المللی گفت: مردم ویتنام همواره از فرهنگ و تاریخ ایران به نیکی یاد می کنند و به آن احترام می گذارند.
نویون بکسون به نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در جامعه امروز ویتنام اشاره کرد و گفت: این حوزه در ویتنام به سرعت در حال گسترش است و امیدواریم در چارچوب همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی بتوانیم روابط دو کشور را گسترش دهیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: