ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

5:11 | مه16 تهران

تدوین نقشه راه جدید برای گسترش همکاری های ایران و آلمان

تاریخ: 06:00, 12-01-2016.

تهران. سه شنبه، 12 ژانویه 2016  میلادی برابر با 22 دی 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، صدراعظم پيشين آلمان و وزير صنعت، معدن و تجارت ایران برلزوم تدوين نقشه راه جديد برای توسعه همکاری های ايران و آلمان تاکيد کردند.
بنا بر این گزارش، محمدرضا نعمت زاده دوشنبه شب بعد از جلسه مشترک با  گرهارد شرودر و هيات اقتصادی  آلمان در جمع خبرنگاران  با اشاره  به تاکيد دو طرف بر توسعه همکاری های اقتصادی و صنعتی بر اساس شرايط جديد سياسی  شکل گرفته در عرصه بين الملل  افزود: با طرف آلمانی توافق کرديم  که  با سرمايه گذاری های مشترک  همکاری های علمی و پژوهشی  و تلاش برای توسعه بازارها در داخل و خارج همکاری های  پايدار داشته باشيم .
وی افزود: مناسبات فرهنگی ايران و آلمان  علاوه بر اينکه  می تواند به توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری بيانجامد منشايی برای همکاری های  گسترده تر در آينده خواهد بود .
وزير صنعت ایران  با بيان اينکه بخش اعظمی از صنايع ما   به صورت تاريخی  بر پايه فناوری های  آلمانی شکل گرفته است  افزود: در آينده هم می توانيم  بر اين اساس البته با سياست  جديد  و مورد توافق دو طرف به اين کار ادامه دهيم .
صدراعظم پيشين آلمان هم  گفت:  روابط آلمان با ايران  قديمی، سنتی و تاريخی بوده و می خواهيم اين روابط را  ادامه وتوسعه دهيم .
گرهارد شرودر افزود: به محض برداشته  شدن تحريم ها می توانيم آينده خوبی  برای همکاری ها داشته باشيم .
وی گفت: شرکت های آلمانی بسيار علاقه مند هستند  هم برای تجارت  و به دست آوردن  بازار ايران و هم برای سرمايه گذاری در اين کشور به ايران بيايند .
صدراعظم  پيشين آلمان افزود: اين سرمايه گذاری ها  برای اشتغال زايی جوانان تحصيل کرده ايرانی فرصت بسيار خوبی را  فراهم خواهد کرد .
وی طرح های زيربنايی، توليد کالا و خودروسازی  را از جمله حوزه هايی دانست که می تواند  مورد سرمايه گذاری و همکاری های مشترک  قرار گيرد.
شرودر افزود: اين تنها شرکت های بزرگ نيستند که اهميت دارند بلکه شرکت های متوسط و کوچکی هم  که  کيفيت و توانايی بسيار بالايی دارند می توانند در اين همکاری ها مد نظر قرار گيرند

به اشتراک گذاشتن اخبار: