ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

5:17 | مه15 تهران

آمریکا: کاهش تحریم های ایران منوط به برداشتن همه گام ها

تاریخ: 10:47, 12-01-2016.

تهران. سه شنبه، 12 ژانویه 2016  میلادی برابر با 22 دی 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سخنگوی کاخ سفيد: زمانی که جامعه بين المللی از طريق آژانس بتواند درباره تبعيت ايران از توافق راستی آزمايی کند، فقط آن زمان ايران شروع به دريافت تخفيف تحريم ها خواهد کرد.
بنا بر این گزارش، به نقل از پايگاه اينترنتی کاخ سفيد، جاش ارنست گفت: آنچه ما گفتيم اين است که تا زمانی که ايرانی ها گام هايی را که در توافق برای برچيدن بخش اعظم برنامه هسته ای توصيف شده است، برندارند، جامعه بين المللی و مطمئناً آمريکا تخفيف تحريم ها را برای ايرانی ها فراهم نخواهند کرد.
علاوه بر اين، ما بر اساس حرف ايرانی ها اقدام نمی کنيم بلکه ناظران بين المللی مي توانند درباره تبعيت ايران از توافق و برداشتن اقداماتی که آنها توافق کردند، راستی آزمايی کنند. ايران پيشرفت هايی  در اين مسير داشته است.
وی افزود: آنها چند هفته پيش بيست و پنج هزار پوند اورانيوم غنی شده را از کشور خود خارج کردند. اين بر اساس تعهد آنها برای کاهش نود و هشت درصدی ذخاير اورانيوم است. همچنين الزاماتی برای راکتور آب سنگين اراک وجود دارد. آنها لازم است قلب راکتور را بردارند و با بتون آن را پر کنند تا به راکتور بي خطر تبديل شود. اين موجب بسته شدن مسير پولوتونيوم برای رسيدن به تسليحات هسته ای خواهد شد.
ارنست در ادامه، گفت: زمانی که ايران همه گام ها را بردارد و جامعه بين المللی از طريق آژانس بين المللی انرژی هسته ای بتواند درباره تبعيت ايران از توافق راستی آزمايی کند، فقط آن زمان ايران شروع به دريافت تخفيف تحريم ها خواهد کرد. زمان آن بستگی به ايران دارد. زمانی که آنها مفاد اين توافق را اجرا کنند، ما ساختار قوی برای راستی آزمايی تبعيت آنها از توافق داريم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: