تنش های بین تهران و ریاض بر مذاکرات سوریه تاثیر ندارد

تاریخ: 06:00, 06-01-2016.

تهران. چهارشنبه، 6 ژانویه  2016 میلادی برابر با 16 دی 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، دی ميستورا: عربستان سعودی اعلام کرده است تنش ها با ايران به مذاکرات درباره روند سياسی سوريه لطمه وارد نخواهد کرد.
بنا بر این گزارش،  به نقل از خبرگزاری رويترز از ژنو، استفان دی ميستورا فرستاده ويژه سازمان ملل متحد در امور سوريه روز سه شنبه گفت: عربستان سعودی اعلام کرده است تنش ها با ايران به مذاکرات درباره روند سياسی سوريه لطمه وارد نخواهد کرد.
دی ميستورا پس از مذاکرات با عادل الجبير وزير امور خارجه عربستان سعودی افزود طرف سوری با قاطعيت اعلام می کند که تنش های منطقه ای کنونی بر ابتکار وين و ادامه روند سياسی که مورد حمايت سازمان ملل متحد و گروه بين المللی حمايت از سوريه قرار دارد، هيچگونه تاثير منفی نخواهد داشت.
پيشتر اعلام شده بود تنش ها بين عربستان سعودی و ايران ممکن است باعث منحرف شدن تلاش ها برای پايان دادن به جنگ داخلی سوريه از مسير خود شود، جنگی داخلی که در آن عربستان سعودی و متحدان عرب آن در خليج فارس از گروه های تروريستی حمايت می کنند و ايران نيز از بشار اسد رئيس جمهور سوريه حمايت می کند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: