ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

4:47 | مه16 تهران

کویت سفیر خود از تهران را فراخواند

تاریخ: 07:15, 06-01-2016.

تهران. چهارشنبه، 6 ژانویه  2016 میلادی برابر با 16 دی 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، کويت روز سه شنبه سفير خود را از تهران بر سر حملات به نمايندگی های ديپلماتيک عربستان سعودی در جمهوری اسلامی ايران فراخواند که جديدترين اقدام يکی از متحدان عرب عربستان سعودی محسوب می شود. اقدام کويت برای حمايت از عربستان در بحبوحه تنش های منطقه ای به دنبال اعدام شيخ نمر روحانی مبارز سعودی صورت گرفته است.
بنا بر این گزارش، به نقل از آسوشيتدپرس از کويت: هنوز مشخص نيست که اين اقدام چه تاثيری بر روابط ديپلماتيک کويت- ايران خواهد داشت.
اعدام شيخ نمر همچنين رقابت منطقه ای ايران و عربستان سعودی را برجسته تر کرد که می تواند تهديدی برای برهم زدن  تلاش های شکننده صلح برای جنگ های سوريه و يمن باشد.
سودان و بحرين نيز همانند عربستان سعودی، روز دوشنبه از قطع روابط خود با ايران خبر دادند.
امارات متحده عربی نيز سطح روابط ديپلماتيک خود را به کاردار تنزل داد و کشورهای ديگر نيز با انتشار بيانيه هايی از ايران انتقاد کردند.
اين اقدام هماهنگ عربستان سعودی در واقع موضع ستيزه جويانه سلمان پادشاه عربستان سعودی و محمد بن سلمان پسر و وليعهد دوم اين کشور را نشان می دهد که در مواجه با ايران، رقيب منطقه ای ديرينه عربستان سعودی اتخاذ شده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: