روحانی با عبدالله عبدالله دیدار کرد

تاریخ: 08:58, 06-01-2016.

تهران. چهارشنبه، 6 ژانویه  2016 میلادی برابر با 16 دی 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، دکتر روحانی، سياست دولت جمهوری اسلامی ايران را تقويت هر چه بيشتر روابط حسنه ميان تهران – کابل و حمايت از صلح و ثبات در آن کشور دانست و تاکيد کرد: ايران از گسترش همکاری با افغانستان به ويژه در عرصه های اقتصادی، فرهنگی و زيست محيطی استقبال می کند.
بنا بر این گزارش، به نقل ازپايگاه اطلاع رساني رياست جمهوری ایران، آقاي روحانی عصر سه شنبه در ديدار آقای "عبدالله عبدالله" رئيس هيات اجرايی دولت وحدت ملی افغانستان گفت: اراده جمهوری اسلامی ايران، توسعه روابط و همکاری ها با همسايگان، از جمله کشور دوست و برادر افغانستان، در همه عرصه های مورد علاقه است.
رئيس جمهور ایران با اشاره به ضرورت افزايش همکاری های مرزی در مسير تقويت مبادلات اقتصادی دو ملت، گفت: جمهوری اسلامي ايران برای نهايی کردن سند جامع همکاری ها با افغانستان آماده است و اميدوارم اين سفر، نقطه عطفی در اين زمينه و توسعه روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی ميان تهران – کابل باشد.
آقاي روحاني با اشاره به روابط ديرينه و برادرانه دو ملت ايران و افغانستان افزود: پس از پيروزی انقلاب اسلامی، ملت و دولت ايران همواره و در همه فراز و نشيب ها در کنار ملت افغانستان بوده اند.
رئيس هيات اجرايی دولت وحدت ملی افغانستان نيز در اين ديدار، با قدردانی از حمايت های بی شائبه جمهوری اسلامی ايران از مردم و دولت افغانستان گفت:  افغانستان در دهه های گذشته با مشکلات بسياری مواجه بود و ملت افغانستان هر زمانی که نياز به حمايت داشته، دولت و ملت ايران را در کنار خود ديده است.
عبدالله عبدالله با تشکر از فراهم شدن امکان ادامه تحصيل دانش آموزان و دانشجويان افغانستانی در ايران، گفت: نوجوانان و جوانان افغانستانی در ايران بدون محدوديت مشغول تحصيل در رشته های مورد نظر افغانستان هستند و بی ترديد اگر دولت افغانستان می خواست در اين زمينه ها متخصص تربيت کند، نياز به سرمايه و زمان بسيار طولانی داشت.
عبدالله همچنين بر سرعت بخشيدن به تدوين سند جامع همکاری های دو کشور و تشکيل کميسيون مشترک بررسی همکاری در زمينه منابع آب و محيط زيست تاکيد کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: