ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

5:29 | مه15 تهران

ایران سانتریفیوژ های مازاد را جمع آوری کرد

تاریخ: 10:43, 06-01-2016.

تهران. چهارشنبه، 6 ژانویه  2016 میلادی برابر با 16 دی 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، بروجردي از حضور بازرسان آژانس در ايران خبر داد و گفت: سانتريفيوژهای اضافه تأسيسات هسته‌ای نطنز جمع‌آوری شد.
بنا بر این گزارش، به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علاءالدين بروجردی با اشاره به نزديک شدن روز اجرای برجام و احتمال حضور بازرسان آژانس برای راستی‌آزمايی فعاليت‌های هسته‌ای ايران افزود: حضور بازرسان آژانس بين المللی انرژی اتمی در تأسيسات هسته ای ايران امری عادی است.
نماينده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی ایران اضافه کرد: بازرسان آژانس طبق روال، بازرسی های موضوعی خود را انجام می دهند و حضور آنها اتفاق جديدی نيست.
وی در ادامه اظهار داشت: تاجايی که مطلع هستم، اقدامات لازم در نطنز، يعنی کاهش تعداد سانتريفيوژها انجام شده است و بارزسان برای بررسی و تهيه گزارش درخصوص برجام اين روند را بررسی می کنند.
پيش از اين رضا نجفی نماينده ايران در آژانس بين‌المللی انرژی اتمی در گفتگويی با اشاره به آغاز مرحله چک‌ليست گفته بود: در نطنز و فردو که سانتريفيوژها جمع‌آوری و در انبار ذخيره می‌شوند بازرسان آژانس حضور دارند و گزارش خود را مکتوب می‌کنند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: