ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

0:14 | مه08 تهران

قطع روابط ديپلماتيک عربستان با ايران

تاریخ: 06:20, 05-01-2016.

تهران. سه شنبه، 5 ژانویه 2016  میلادی برابر با 15 دی 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، عادل الجبير درکنفرانس خبری قطع روابط ديپلماتيک عربستان با ايران را اعلام کرد
بنا بر این گزارش، به نقل از شبکه تلويزيونی العربيه، عادل الجبير وزير امور خارجه عربستان سعودی در کنفرانس خبری خود در رياض مدعی شد بعد از هجوم به نمايندگی های سعودی در ايران، مي خواهم به اين مورد اشاره کنم که تاريخ ايران در تعرض به نمايندگی های ديپلماتيک، طولاني است. به عنوان مثال می توانم به اشغال سفارت آمريکا در سال 1979 و حمله به سفارت انگليس در سال 2011 ميلادی اشاره کنم. ديروز هم شاهد حمله به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری آن در مشهد بوديم.
وی در ادامه افزود: اين اقدامات پس از آن رخ داد که نظام ايران در اظهاراتی خصمانه و ضد سعودی سبب شد تا مردم تحريک شوند و به نمايندگی های ديپلماتيک سعودی در ايران حمله کنند. اين هجوم ها در ادامه سياست های خصمانه ايران در منطقه که امنيت و ثبات منطقه را هدف قرار داده و به فتنه ها و جنگ ها دامن می زند، رخ داده است.
الجبير گفت: عربستان با توجه به اين واقعيت ها، قطع روابط ديپلماتيک خود با ايران را اعلام مي کند و از همه کارمندان نمايندگي های ديپلماتيک ايران در سفارتخانه، کنسولگری و دفاتر وابسته به آنها مي خواهد که تا 48 ساعت آينده خاک عربستان را ترک کنند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: