ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:33 | مه07 تهران

ظریف و موگرینی تلفنی گفت و گو کردند

تاریخ: 06:02, 05-01-2016.

تهران. سه شنبه، 5 ژانویه 2016  میلادی برابر با 15 دی 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ظريف و موگرينی تلفنی درباره اقدامات درحال انجام شدن در مسير روز اجرای برجام گفت وگو کردند.
بنا بر این گزارش، به نقل از پايگاه اينترنتی اتحاديه اروپا، اين اتحاديه اعلام کرد فدريکا موگرينی مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا و محمد جواد ظريف وزير امور خارجه ايران در تماسی تلفنی درباره اقدامات درحال انجام شدن  در مسير روز اجرای توافق هسته ای ايران گفتگو کردند.
در پي خشونت های بعد از اعدام شيخ نمر النمر روحاني شيعه عربستان، موگرينی تلفنی با ظريف گفتگو کرد. موگرينی در اين تماس تلفنی طولانی در جريان حوادث سفارت عربستان و اقدامات مقامات ايران جهت کاهش تنش ها و حفاظت از ديپلمات های سعودی قرار گرفت.
سرويس اقدام خارجی اتحاديه اروپا در بيانيه ای اعلام کرد موگرينی و ظريف در اين تماس تلفنی تاکيد کردند هيچ يک از طرف ها نبايد از هيچ تلاشی برای تحت کنترل درآوردن اوضاع و جلوگيری از تنش های فرقه ای کوتاهی کنند.
موگريني تاکيد کرد امنيت و ثبات کل منطقه که پيشتر با تهديدهای بزرگی مواجه شده است در خطر است. جامعه بين المللی و نقش آفرينان اصلی منطقه فعالانه درتلاش برای حمايت از راه حل سياسی برای بحران در سوريه و بسيج نيروها عليه گروه های تروريستی هستند و اين تلاش ها نبايد با بی ثباتی های جديد به خطر بيفتد.
موگرينی و ظريف همچنين درباره کارهای درحال انجام شدن در مسير روز اجرای توافق هسته ای و پيشرفت های صورت گرفته تا به الان گفتگو کردند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: