ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

19:07 | مه07 تهران

گسترش مبادلات ناوگان حمل و نقل ایران و افغانستان

تاریخ: 07:05, 05-01-2016.

تهران. سه شنبه، 5 ژانویه 2016  میلادی برابر با 15 دی 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، اين تفاهم نامه عصر یکشنبه در چهارمين نشست مشترک مرزی ميان جمهوری اسلامی ايران و جمهوری اسلامی افغانستان در زاهدان به امضاء رسيد.
بنا بر این گزارش، اين تفاهم نامه در چهارمين نشست مشترک مرزی ميان جمهوری اسلامی ايران و جمهوری اسلامی افغانستان در زاهدان به امضاء رسيد.
رئيس قوانين و ارتباط خارجه وزارت حمل  نقل و هوانوردی افغانستان در اين نشست گفت مذاکرات بسيار خوبي با طرف ايرانی در زمينه ارائه خدمات متقابل به رانندگان ترانزيت دو کشور انجام شده است.
خانم فوزيه احسانی تامين سوخت ناوگان ترانزيتی افغانستان در ايران و همکاری بيشتر هنگام  گرفتن ضمانت  از اين رانندگان در صورت تخلف در ايران از اهم درخواست های طرف افغانی در اين جلسه عنوان کرد.
وی همچنين از تلاش جمهوری اسلامي افغانستان در تامين خواسته های طرف ايرانی مبني بر  تامين امنيت رانندگان ايرانی در مرزهای افغانستان و همچنين احداث امکانات رفاهی برای رانندگان ايرانی خبر داد.
مدير کل حمل و نقل و پايانه ها ی استان سیستان و بلوچستان ایران هم در اين جلسه گفت: پيش نويس و يادداشت تفاهم نامه احداث پل دوم در مرز ميلک شهرستان زهک با هدف توسعه مبادلات دو کشور، توسط ايران تنظيم و به وزارت خارجه افغانستان ارسال شده است و منتظر تاييد نهايی و اجرای آن هستيم.
خانقايی همسان سازی و شفاف بودن عوارض دريافتی از رانندگان ترانزيتی دو کشور را در پايانه های مرزی از جمله مفاد ديگر اين تفاهم نامه بيان کرد و افزود: مقرر شد اگر کشور افغانستان کالاهای وارداتی خود را از طريق بندر چابهار به مرز ميلک حمل نمايد؛ به ميزان 33 درصد در مابه تفاوت سوخت تحويلی به ناوگان افغانی تخفيف داده شود.
وی همچنين از تنظيم موافقت نامه ای ميان سه کشور ايران، افغانستان و هندوستان با عنوان کوريدور چابهار خبر داد و گفت: در صورت تاييد نهايی اين توافق نامه به امضای وزرای مرتبط در سه کشور خواهد رسيد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: