ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

22:17 | مه15 تهران

دانمارک در ایران توربین های بادی تولید می کند

تاریخ: 08:19, 05-01-2016.

تهران. سه شنبه، 5 ژانویه 2016  میلادی برابر با 15 دی 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، كارخانه ساخت توربين های دانمارک در ايران احداث و محصولات آن علاوه بر نصب در این كشور به ديگر كشورها نيز صادر مي شود.
بنا بر این گزارش، حميد چيت چيان در ديدار با وزير امور خارجه دانمارك با اشاره به استقبال شركت های دانماركی برای سرمايه گذاری در ايران افزود: بيشترين تمايل اين شركتها احداث نيروگاه های تجديد پذير در بخش بادی و بيومس است.
وی نزديك شدن اجرای برجام را سبب افزايش سلسله سفرهای مقامات کشورهای اروپايی به ايران دانست و تصريح كرد: تفاهم كشور دانمارك با وزارت اقتصاد و دارايی ايران برای تامين منابع مالي طرح ها و پروژه ها از خبرهای خوب اين ديدارهاست.
چیت چیان با اشاره به زيرساخت‌های بخش برق در ايران گفت: ظرفيت نامی ايران در بخش نيروگاهی حدود 74 هزارمگاوات است و برنامه ما برای توسعه شبکه افزودن حدود 45 تا 50 هزار مگاوات به ظرفيت شبکه ایران در 10 سال آينده است که از اين ميزان 7500 مگاوات به نيروگاه‌های تجديد شونده اختصاص خواهد داشت.
وزير نيروی ایران ادامه داد: عمده نيروگاه‌های تجديدپذير ایران در آينده از نوع نيروگاه‌های بادی و خورشيدی خواهد بود، 2 هزار مگاوات نيروگاه اتمی و بقيه حرارتی خواهد بود و ما به لحاظ مسئوليت انسانی و جهانی خود درصدد توسعه اين نوع از نيروگاه‌ها هستيم.
چيت‌چيان درباره شرايط ايجاد رابطه مفيد اقتصادی بين دو کشور در زمينه آب و برق گفت: ايران صرفاً بازار برای محصولات توليدی نيست، بلکه ما توانمندی صنعتی خوبی در زمينه آب و برق داريم، لذا از شرکت‌هايی که ضمن حضور در بازار ايران انتقال فناوری را در اين زمينه انجام دهند، استقبال خواهد شد.
وی تصريح کرد: شرکت‌هايی که پيشنهاد خود را با فاينانس اجرای طرح‌ها همراه کنند، برای ما اولويت دارند و ما تمايل داريم همراه با شرکت‌های خارجی محصولات مشترکی را توليد و در کشورهای ثالث به صورت مشترک حضور يابيم.
در اين ديدار "کريستين ينسن" وزير امور خارجه دانمارک با بيان اينکه در اين سفر به غير مذاکرات سياسی، توافق‌های بازرگانی وتجاری خوبی نيز با ايران انجام شده است، گفت:  از حوضه های بسيار مهم برای تحکيم همکاری بين دو کشور حوزه‌های مربوط به انرژی و آب است و شرکت‌های دانمارکی توانمندی لازم برای نوسازی و توسعه اين سيستم ها را در ايران دارند و اين زمينه مناسبی برای همکاری دو جانبه خواهد بود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: