ایران سه میلیون تن فولاد صادر می کند

تاریخ: 07:45, 31-12-2015.

تهران. پنج شنبه، 31 دسامبر 2015 میلادی برابر با 10 دی 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مهدی کرباسيان صادرات بيش از سه ميليون تن فولاد ایران را برای امسال پيش بينی کرد.
بنا بر این گزارش، معاون وزير صنعت، معدن و تجارت ایران  در گفت و گو با تلویزیون دولتی ایران افزود: در حالی که سال 92 دويست هزار تن فولاد صادر شد پارسال اين رقم به دو و نيم ميليون تن رسيد.
وی گفت: قيمت جهانی فولاد به دليل قيمت شکنی چين از 700 دلار به 300 دلار کاهش و صادرات چين از 40 ميليون تن به 150 ميليون تن افزايش يافته است.
معاون وزير صنعت،‌ معدن و تجارت ایران افزود: چين حدود 830 ميليون تن درسال فولاد توليد مي کند.
کرباسيان دليل افزايش صادرات فولاد ایران را آزاد شدن صادرات اين محصول و آزاد شدن ارز فولاد وارداتی بيان واضافه کرد: بخشی از مشکل توليد فولاد در ايران بروکراسی طولانی براي تصويب تعرفه واردات است.
وی در عين حال گفت: برخی وارد کنندگان با ممزوج کردن فولاد با فلزات ديگر از تعرفه پايين واردات آن فلزات برای واردات فولاد استفاده می کنند.
وی اضافه کرد: با توجه به رکودی که در بخش صنعت ساختمان، لوازم خانگی و خودرو وجود دارد توليد فولاد کاهش يافته و توليدات کارخانه ها روی زمين مانده است.
کرباسيان گفت: سهام ذوب آهن سه ماه است که در بورس روند منفی دارد.
وی ميزان ذخاير سنگ آهن ایران را دو ميليارد و هفتصد ميليون تن برآورد کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: