ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

11:10 | مه07 تهران

افشای جاسوسی آمریکا از اسرائیل به خاطر توافق هسنه ای ایران

تاریخ: 13:09, 31-12-2015.

تهران. پنج شنبه، 31 دسامبر 2015 میلادی برابر با 10 دی 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، آمريکا از مقامات اسرائیلی که سعی در منحرف کردن توافق هسته ای ايران داشته اند، جاسوسی کرده است.
بنا بر این گزارش، به نقل از روزنامه وال استريت ژورنال کميته ای از مجلس نمايندگان آمريکا روز چهارشنبه از دستگاه امنيت ملي اين کشور خواست در مورد گزارشی در رسانه ها توضيح دهد که نشان می دهد دستگاه امنيت ملی علاوه بر جاسوسی از مقامات رژيم اسرائیل، مکاتبات بين اسرائیلی ها و اعضای کنگره را نيز در ميان راه رهگيری می کرده است.
جيسون چافتز، رئيس کميته نظارت مجلس نمايندگان آمريکا و ران دسانتيس، رئيس کميته فرعی در نامه ای به مايکل راجرز، مدير دستگاه امنيت ملی آمريکا نوشتند گزارش روزنامه وال استريت ژورنال پرسش هايی را درمورد روند رهگيری برخی مکاتبات اعضای کنگره در ميانه راه به وجود می آورد که بايد روشن شود.
وال استريت ژورنال به نقل از مقامات سابق و کنونی آمريکا نوشت دستگاه امنيت ملي آمريکا بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل و ديگر مقامات اسرائيلی را که سعی در منحرف کردن موافقت نامه هسته ای ايران از مسير خود در کنگره داشتند، هدف قرار داد.
اين جاسوسی دستگاه امنيت ملی آمريکا از اسرائيل علاوه بر مکاتبات مقامات اسرائيلی شامل محتوای برخی گفتگوهای آنها با قانونگذاران و گروه های يهودی - آمريکايی بوده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: