صادرات کالاهای صنعتی ایران پنج درصد افزایش یافت

تاریخ: 09:05, 31-12-2015.

تهران. پنج شنبه، 31 دسامبر 2015 میلادی برابر با 10 دی 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، صادرات کالاهای صنعتی در هشت ماهه گذشته نسبت به زمان مشابه سال گذشته از 5 درصد رشدبرخوردار بود.
بنا بر این گزارش، ولي الله افخمی راد  در ارتباط زنده با بخش خبری 21 سيما درباره  واردات کالاهای اساسی  افزود: در پايان آبان ماه  امسال  تراز تجاری کشور  مثبت شد  يعنی تفاضل صادرات و واردات رقمی  حدود دو ونيم ميليارد دلار را نشان می داد که در نه ماهه هم اين تراز مثبت است و صادرات  کشور حدود يک و هشت دهم ميليارد دلار بر واردات کشور پيش گرفته است .
وی ادامه داد: البته ما در هر دو بخش هم صادرات و هم واردات  نسبت به  سال قبل کاهش داريم .
افخمی راد گفت : در واردات کشور حدود  22 درصد و در بخش صادرات حدود 11 درصد کاهش داريم .
وی افزود: در ترکيب کالاهای صادراتی کشور نيز بر اساس آمار 8 ماهه  که گمرک آمار تفصيلی را منتشر کرده است ما بدون  در نظر گرفتن ميعانات صادرات  کالاهای صنعتی نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل از 5 درصد  رشد برخوردار است.
وی ادامه داد: اين اقدامات نشان می دهد که جهت گيری خوبی در صادرات  غير نفتی کشور بوجود آمده است  .
رئيس کل سازمان توسعه تجارت در ادامه گفت: البته ميعانات نسبت به زمان مشابه از کاهش شديد برخوردار است که اين را بايد به فال نيک بگيريم که بايد  تصميمی اتخاذ شود که حجم صادرات و ترکيب صادرات غير نفتی کشور در همين نه ماهه  که اتفاق افتاده  استمرار پيدا کند .

به اشتراک گذاشتن اخبار: