ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

3:50 | مه08 تهران

اعزام هیات تجاری ایران به بنگلادش

تاریخ: 10:41, 31-12-2015.

تهران. پنج شنبه، 31 دسامبر 2015 میلادی برابر با 10 دی 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئيس سازمان توسعه تجارت ايران با بيان اينکه خواهان گسترش روابط هستيم، گفت : هيات تجاری به بنگلادش مي رود.
بنا بر این گزارش، به نقل از روابط عمومي سازمان توسعه تجارت ايران، ولي‌ا... افخمی‌راد در ديدار با آتم منعم الحق، کاردار بنگلادش در ایران افزود: اين هيات تجاری اواخر دی راهی بنگلادش خواهد شد و اميدواريم در مدت حضور در داکا، شاهد برگزاری جلسات رودرروی کاری ميان فعالان، تجار و بخش خصوصی دو طرف باشيم و زمينه‌های همکاری در بخش‌های مختلف از جمله انرژی و صنعت ساختمان، خدمات فنی ـ مهندسی فراهم شود.
رئيس سازمان توسعه تجارت بابيان اينکه ايران خواهان گسترش روابط خود با دنيا به ويژه کشورهاي آسيايي در دوران پسابرجام است، گفت: به دنبال آن هستيم بازرگانانی را راهی بنگلادش کنيم که پتانسيل فعاليت با اين کشور را داشته باشند.
وی درباره امکان برقراری تجارت ترجيحی بين تهران و داکا گفت: اين اقدام منوط به برگزاری جلسات مختلفی است و بايد فهرست کالاها و تخفيف‌های مدنظر هر يک از دو کشور تهيه و در اختيار ايران و بنگلادش قرار گيرد تا براساس آن جلسات بعدی برگزار شود.
آتم منعم الحق، کاردار بنگلادش نيز در اين ديدار ضمن ابراز خرسندی از ميزبانی هيات تجاری ايران اظهار داشت: بنگلادش اميدوار است شاهد افزايش تراز تجاری خود با ايران به عنوان بزرگترين اقتصاد منطقه خاورميانه باشد. وی گفت: ما از گذشته روابط تجاری خوبي با ايرانی ها داشته‌ايم و همواره از ايران به عنوان کشوری توانمند ياد مي‌کنيم و خواهان گسترش روابط در حوزه های مختلف هستيم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: