ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

11:54 | مه17 تهران

درخواست پارلمان ايران برای مخالفت با قانون آمريکايی رواديد

تاریخ: 09:01, 28-12-2015.

تهران. دوشنبه، 28 دسامبر 2015 میلادی برابر با 7 دی 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس کمیسیون امور خارجی پارلمان ایران از همتایان خود در اتحادیه اروپا،‌ چین و روسیه خواست با قانون جدید آمریکا در خصوص روادید مخالفت کنند.
بنا بر این گزارش، براساس قانونی که به تصویب کنگره آمریکا رسید و باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور آن را ابلاغ کرد، گردشگران 38 کشور از جمله 30 کشور اروپایی درصورتی که به عراق، سوریه، سودان یا ایران رفته باشند از این پس نخواهند توانست بدون روادید وارد آمریکا شوند.
ایران عقیده دارد این قانون مغایر با روح توافقنامه هسته ای است که چهاردهم ژوئیه با قدرت های بزرگ از جمله آمریکا امضا شد.
این توافق امکان لغو آینده تحریم های بین المللی علیه ایران را در برابر تعهد ایران به محدود کردن برنامه هسته ای غیر نظامی خود فراهم می کند.
علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امور خارجی و امنیت ملی پارلمان ایران نوشت: این قانون ناعادلانه و تبعیض آمیز، شهروندان شما را هدف قرار خواهد داد. من از شما می خواهم با این تصمیم که دولت آمریکا اتخاذ کرده است و ضربه مخرب به توافقنامه هسته ای جولای بین ایران و قدرت های بزرگ است مخالفت کنید.
بروجردی این نامه را به همتایان خود در پارلمان اروپا و مجالس فرانسه، انگلیس، آلمان، روسیه و چین ارسال کرده است .
ژرار لارشه رئیس سنای فرانسه در دیدار یک هفته پیش خود از تهران اعلام کرده بود این قانون آمریکا  پیام بدی ارسال می کند.
وی گفته بود: این مسئله می تواند در تهران به عنوان نشانه ای از بی اعتمادی تلقی شود و برای ما، بی شک ابتکاری نیست که در چارچوب برقراری اعتماد با ایران جا بگیرد.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دردیدار با لارشه به او گفته بود: این قانون پیش از همه مغایر استقلال اروپا است و اروپایی ها باید استقلال خود را در قبال این تدابیر تبعیض آمیز نشان دهند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: