ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

13:59 | مه17 تهران

ایران مواضع اتحاديه عرب را مغرضانه و غيرسازنده

تاریخ: 06:54, 28-12-2015.

تهران. دوشنبه، 28 دسامبر 2015 میلادی برابر با 7 دی 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سخنگوی وزارت امور خارجه درباره برخی ادعاهای بی پایه مطرح شده در بیانیه اخیر اتحادیه عرب در خصوص ایران، این ادعاها را مغرضانه و غیر سازنده، بی ارتباط با موضوع اجلاس وزرای خارجه این اتحادیه و نادرست خواند.
بنا بر این گزارش، جابری انصاری رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با اکثر کشورهای عربی دارای روابط برادرانه و مبتنی بر منافع و احترام متقابل است، افزود: متاسفانه چند کشور که به عنوان متهمان اصلی حمایت از افراط گرایی و تروریسم از سوی ملت های منطقه و جامعه بین المللی مورد انتقاد قرار گرفته اند در تلاشند با فرافکنی و ادامه سیاست تهدیدانگاری جمهوری اسلامی ایران، توجه افکار عمومی جهان و ملت های عرب را از نقش خود در بی ثبات کردن اوضاع منطقه منحرف کنند.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران یک بازیگر فعال، مسئولیت پذیر و ثبات ساز در تحولات منطقه است و به رغم مواضع غیر دوستانه و کینه توزانه برخی کشورها، به نقش سازنده خود در کاهش بحران ها و تنش ها از راه تعامل با همسایگان و جامعه جهانی ادامه خواهد داد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: