ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

10:37 | مه20 تهران

برگزاری نمايشگاه کتاب قطر در تهران

تاریخ: 05:01, 05-11-2015.

تهران. پنج شنبه، 5 نوامبر 2015 میلادی برابر با 14 آبان 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ایران آمادگی دارد تا نمایشگاه کتاب کشور قطر در تهران را برگزار کند تا برای عمق بخشیدن به روابط فرهنگی میان دو کشور گام هایی برداشته شود.
بنا بر این گزارش، به نقل از مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با حمد بن عبدالعزیز الکواری، وزیر فرهنگ هنر و میراث کشور قطر در مسقط با بیان این مطلب گفت: ایران و قطر دارای روابط دیرینه به ویژه در زمینه های فرهنگی و هنری با یکدیگر هستند.
وی با اشاره به اینکه در ایران چندین کتاب در مورد قطر به زبان فارسی تالیف شده است از آمادگی ایران برای برگزاری نمایشگاه کتاب قطر در تهران خبر داد.
جنتی در ادامه ضمن اعلام آمادگی ایران برای برگزاری هفته فرهنگی قطر در ایران، از همتای قطری خود دعوت کرد تا این رویداد فرهنگی و هنری را در آینده نزدیک در شهر اصفهان برگزار کند.
حمد بن عبدالعزیز الکواری، وزیر فرهنگ قطر هم در این دیدار گفت: ایران و قطر دو کشوری هستند که از نظر تاریخی و فرهنگی و منافع با یکدیگر همسو هستند و امیر قطر همواره بر روابط بین دو کشور تاکید دارد.
وی روابط کشورش با ایران را خوب و ممتاز توصیف کرد و افزود: امیدوارم دو کشور در جهت تعمیق روابط فرهنگی گام های بلندی بردارند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: