ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

9:08 | مه20 تهران

ايران به سرشماری در پاکستان کمک سخت افزاری و نرم افزاری می کند

تاریخ: 05:54, 05-11-2015.

تهران. پنج شنبه، 5 نوامبر 2015 میلادی برابر با 14 آبان 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، جمهوری اسلامی ایران براساس تفاهم نامه بین وزرای اقتصاد ایران و پاکستان، به این کشور برای اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن کمک سخت افزاری و نرم افزاری می کند.
بنا بر این گزارش، عادل آذر، رئیس مرکز آمار ایران که در پاکستان بسر می برد، دیروز در گفتگو با خبرنگاران در اسلام آباد، گفت:  پاکستان پروژه بسیار مهم سرشماری نفوس و مسکن را که سالهاست اجرا نشده می خواهد سال آینده اجرا کند.
وی افزود: ایران به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در منطقه بخصوص به عنوان مرجع آماری کشورهای عضو اکو که دبیرخانه آن در مرکز آمار ایران است، تمایل دارد در این زمینه به کشور دوست و مسلمان پاکستان کمک کند.
عادل آذر گفت: در حوزه سرشماری نفوس و مسکن یک سری امکانات نرم افزاری و فناوری که در سرشماری های قبلی ایران از آن استفاده شده است دراختیار پاکستان قرار می گیرد.
عادل آذر تصریح کرد: مرکز آمار و سازمان نقشه برداری ایران می توانند در قالب کنسرسیوم در زمینه های امکانات سیستم های نرم افزاری و برنامه نویسی، تکنولوژی قرائت و به روز رسانی نقشه ها به پاکستان کمک کند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: