ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

10:26 | مه20 تهران

رایزنی معاون وزير خارجه سوريه با رئيس مجلس ایران

تاریخ: 08:02, 05-11-2015.

تهران. پنج شنبه، 5 نوامبر 2015 میلادی برابر با 14 آبان 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، فیصل مقداد معاون وزیر امور خارجه سوریه، دیروز با حضور در مجلس شورای اسلامی، با رئیس مجلس ایران دیدار و گفتگو کرد.
بنا بر این گزارش، به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علی لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به آخرین وضعیت تحولات سوریه، گفت: به نظر می‌رسد اوضاع میدانی سوریه بهتر از گذشته است و بر اساس پیش بینی ‌ها انشاءالله وضعیت بهتر هم خواهد شد.
در این دیدار همچنین فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه، گفت: بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه به من مأموریت دادند که بهترین‌ درودها و ارادت ایشان را به رهبر معظم انقلاب و مسئولان و مردم جمهوری اسلامی ایران برسانم .
وی دیدار بشار اسد با پوتین در روسیه را تاریخی خواند و افزود: این دیدار به‌ویژه پس از اقدامات روسیه علیه تروریسم و حمایت از سوریه، بسیار مهم بود، البته پروازهای جنگنده های روسی دستاوردهای بسیاری به‌دنبال داشته و اقدامات آن‌ها بر خلاف سیاست‌ها و اقدامات اشتباه آمریکایی‌ها بوده است.
فیصل مقداد با بیان اینکه جنگ آمریکا و هم پیمانانش در سوریه علیه دولت قانونی است نه تروریسم، تصریح کرد: هدف اصلی آمریکا به جای رفع مشکلات 5 ساله، ویران کردن سوریه بود، همچنین یکی دیگر از اهداف آمریکا کشاندن بحران سوریه به جنگی فرسایشی بود تا این کشور نتواند اقدامی علیه اسرائیل انجام دهد.
وی با اشاره به پیشرفت‌های ارتش سوریه در نقاط مختلف این کشور، گفت: در شرایط کنونی شاهدیم که برخی مخالفان مسلح به‌دنبال حرکت ها و اقدامات آشتی جویانه هستند، از این رو بشار اسد ایمان دارد که هم پیمانی سوریه با ایران و حزب‌الله نتیجه ای جز پیروزی به‌دنبال ندارد.
فیصل مقداد در پایان این دیدار، نشست آتی وین را حساس توصیف و از دولت و ملت ایران برای حمایت از مردم سوریه تقدیر کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: