جان کربی: مهم آينده ای با ايران بدون توانمندی هسته ای است

تاریخ: 09:18, 29-10-2015.

تهران. پنج شنبه، 29 اکتبر 2015 میلادی برابر با 7 آبان 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه نشست خبری در این وزارتخانه گفت برای ما گذشته برنامه اتمی ایران کمتر اهمیت دارد و اهمیت بیشتر برای ما آینده ای با ایرانی است که توانمندی هسته ای نداشته باشد.
بنا بر این گزارش، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره ادعاهای اخیر درباره ناپدید شدن برخی تجهیزات از جمله کانتینر های سلاح های اتمی ادعایی در پارچین گفت: در خصوص جزئیات مربوط به تحقیقات آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ابعاد احتمالی نظامی برنامه اتمی ایران و نگرانی های مربوط به گذشته شما را به آژانس ارجاع می دهم. همچنین دیدیم که پانزدهم اکتبر، آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارشی را منتشر و اعلام کرد ایران گام هایی را که می بایست براساس نقشه راه برای شفاف سازی فعالیت های گذشته و حال و مسائل باقیمانده در خصوص برنامه اتمی خود بردارد، برداشته است. براساس این نقشه راه و رسیدگی به نگرانی های گذشته برنامه اتمی ایران، آژانس اکنون ارزیابی های نهایی خود را تا اواسط دسامبر منتشر می کند. از این رو من پیش از این ارزیابی چیزی نمی گویم.
سخنگوی کاخ سفید گفت: چیزی که در اینجا برای ما مهم است، کمتر به آنچه که ما پی ام دی می نامیم، ابعاد احتمالی نظامی، و بیشتر مسائل آینده است و آنچه که می خواهیم ببینیم آینده ای برای منطقه و در واقع برای دنیا این است که ایران توانمند هسته ای در آن نباشد و این توافق ما به این نقطه می رساند. این مسیری است که ما را به این نقطه می رساند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: