تا زمان ارائه گزارش آژانس تحريم های سازمان ملل عليه ايران باقی خواهد ماند

تاریخ: 02:36, 17-09-2015.

تهران. پنج شنبه، 17 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 26 شهریور 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری،
رئیس کمیته تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد تا زمانی که آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش اجرای توافق هسته ای ایران را ارائه نکرده باشد، تحریم های سازمان ملل علیه ایران همچنان به قوت خود باقی خواهند بود.
بنا بر این گزارش، رومن مارچزی رئیس کمیته تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت این سازمان که روز سه شنبه برگزار شد، گزارش کمیته تحریم ها را درباره همسویی فعالیت های ایران با قطعنامه های شورای امنیت ارائه کرد. این گزارش مربوط به برهه زمانی سه ماه گذشته است و نخستین گزارش پس از توافق تاریخی چهاردهم ژوئیه محسوب می شود.
مارچزی که نماینده دائم اسپانیا در سازمان ملل متحد نیز هست در این باره گفت :شورای امنیت سازمان ملل قرار است گزارشی را از آژانس بین المللی انرژی اتمی دریافت کند که در آن آژانس، تایید می کند ایران مجموعه ای از اقدامات مربوط به حوزه هسته ای را همسو با قطعنامه 2231  )سال 2015) انجام داده است. باید اعلام کنم در طول دوره گذار کنونی، تا زمانی که شورای امنیت این گزارش را دریافت کند، تحریم های اعمال شده توسط شورای امنیت همچنان به قوت خود باقی خواهند بود.
مارچزی در ادامه یادآور شد کشورهای عضو سازمان ملل متحد همچنان خود را موظف می دانند تا تحریم ها را به صورت کامل اجرا کنند.
وی افزود: این کمیته همچنان خود را در خصوص اجرای همه قطعنامه های مربوطه متعهد می داند و آماده است به کشورهای عضو که خواستار کمک هستند، راهنمایی کند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: