با گشایش کارخانه جدید، ایران بزرگترین تولید کننده صمغ جهان شد

تاریخ: 04:16, 29-06-2015.

تهران. دوشنبه، 29 ژوئن 2015 میلادی برابر با  8 تیر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، با فعالیت مجموعه بزرگ فراوری صمغ طبیعی در شیراز، جمهوری اسلامی ایران به بزرگترین تولید کننده و صادر کننده این محصول تبدیل شد.
بنابراین گزارش، مدیر عامل کارخانه فراوری صمغ طبیعی گفت: این کارخانه که با مشارکت شرکت سرمایه گذاری خارجی در شیراز راه اندازی شده ظرفیت فراوری سالانه هزار تن صمغ طبیعی را دارد.
محمد رضا موحد پور افزود: صمغ فراوری شده از درختان بادام کوهی و برخی دیگر از درختان که بخش عمده آن در جنگل های حاشیه جنوبی زاگرس وجود دارد برداشت می شود و در صنایع غذایی و داروسازی کاربرد زیادی دارد.
وی افزود: در حال حاضر دو شرکت در جهان کار فراوری صمغ طبیعی را انجام می دهند که به علت مشکلاتی که برای شرکت فرانسوی تولید کننده این محصول در کشور سومالی ایجاد شده، این شرکت با کاهش شدید تولید روبرو شده و در آستانه تعطیلی است و هم اکنون بخش زیادی از تولید این محصول در ایران انجام می شود.
مدیر عامل کارخانه فراوری صمغ طبیعی ایران با اشاره به صادرات سالانه بیش از  500 تن از صمغ طبیعی به خارج از این کشور، ارزش صادرات پودر فراوری شده صمغ طبیعی را سالانه یک ونیم میلیون دلار اعلام کرد وگفت: بیش از 90 درصد این محصول به کشورهای فرانسه، انگلیس آلمان و سوئد صادر می شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: