ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

21:34 | مه06 تهران

حمایت ایران از گفتگوهای ژنو در باره یمن

تاریخ: 05:02, 11-06-2015.

تهران. پنج شنبه، 11 ژوئن 2015 میلادی برابر با 21 خرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز چهارشنبه اعلام کرد این کشور از گفتگوهای صلح بین طرف های درگیر در یمن به منظور پایان دادن به خونریزی ها در این کشور عربی حمایت می کند.
افخم با اعلام اینکه تهران بدون هیچ پیش شرطی با برگزاری گفتگوها موافق است گفت: امیدواریم گفتگوهای آتی در ژنو  با شرکت همه طرف های یمنی درگیری برگزار شود.
وی در نشست خبری هفتگی خود گفت: قرار دادن پیش شرط برای گفتگوها فضایی منفی در گفتگوها ایجاد کرده و کار را دشوار خواهد کرد.
گروه های اصلی یمن موافقت کرده اند روز 14 ژوئن در گفتگوهای جامع تحت نظارت سازمان ملل شرکت کنند. این نشست می تواند یک راه حل سیاسی برای پایان دادن به بحران در این کشور به وجود آورد.
افخم ضمن رد اتهام دخالت ایران در امور داخلی یمن تاکید کرد ارسال کمک های انساندوستانه و تشویق سیاست گفتگو میان احزاب سیاسی یمن دخالت در امور این کشور نیست.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین با اشاره به بحث ارسال کمک های ایران برای یمن از همکاری بسیار ضعیف عربستان در این زمینه ابراز تاسف کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: