ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:40 | مه03 تهران

ایران دوباره خواستار عذرخواهی رسمی عربستان شد

تاریخ: 08:07, 29-04-2015.

تهران. چهارشنبه، 29 آوریل 2015 میلادی برابر با 9 اردیبهشت 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران گفت: ما از قبل اعلام کردیم دولت عربستان تا زمانی که عذرخواهی رسمی از دولت جمهوری اسلامی ایران نداشته باشد، سفرهای عمره همچنان تعلیق می ماند و نامه اخیر عذرخواهی عربستان از مبادی رسمی نبوده است.
بنابراین گزارش، نوش آبادی در جمع خبرنگاران گفت: ما قبلاً اعلام کردیم تا زمانی که دو مأمور خاطی و هتاک عربستانی را به اشد مجازات نرسانند و عذرخواهی مستقیم، شفاف، جدی و فوری عربستان از طریق مراجع و مبادی رسمی اعلام نشود، سفرهای حج عمره همچنان تعلیق خواهد ماند.
وی افزود: ما مجازات شدید را از دولت عربستان درخواست کردیم و دولت عربستان هم متعهد شد که این دو مأمور را مجازات کند، اما تاکنون عذرخواهی به طور رسمی اعلام نشده است.
سخنگوی وزارت ارشاد گفت: عذرخواهی عربستان باید در شأن، اعتبار و منزلت حجاج محترم و ملت ایران باشد و هیچگونه تعرضی هم در آینده به حجاج ما صورت نگیرد.
نوش آبادی افزود: البته ما از لغو دائمی سفرهای عمره استقبال نمی کنیم و دنبال آن نیستیم.
سخنگوی وزارت ارشاد تاکید کرد: این وظیفه قانونی دولت عربستان است که امنیت و احترام مبتنی بر اصول و حرمت و کرامت ایرانیان عزیز را فراهم کند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: