ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:26 | مه03 تهران

انتقاد تند ایران از پخش اعلامیه های ضد ایرانی عربستان در یمن

تاریخ: 06:41, 29-04-2015.

تهران. چهارشنبه، 29 آوریل 2015 میلادی برابر با 9 اردیبهشت 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، یک مقام امنیتی بلندپایه ایران روز سه شنبه عربستان سعودی را به استفاده از تاکتیک های وحشتناک دوران جنگ سرد در یمن متهم کرد.
بنابراین گزارش، این اتهام پس از آن مطرح شد که اعلامیه هایی با استفاده از هواپیما انداخته شد و در آنها از  توسعه طلبی ایران  انتقاد شده بود. این اعلامیه ها طی چند هفته اخیر با استفاده از هواپیماهای سعودی فرو ریخته شد.
درگیری در یمن از روابط وخیم ایران و عربستان سعودی پرده برداشت. عربستان سعودی 26 مارس حملاتی هوایی را علیه کشور یمن آغاز کرد که ریاض مدعی است که هف حوثی ها هستند و مورد حمایت تسلیحاتی تهران قرار دارند.
علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت: هدف از انداختن این اعلامیه های خلاف واقع، به وحشت انداختن مردم یمن است.
عملیات عربستان سعودی علیه یمن هفته گذشته رسماً پایان یافت اما نیروهای سعودی همچنان به حملات خود علیه این کشور ادامه می دهند.
در این اعلامیه ها که به زبان عربی است آمده است: برادر یمنی من ، هدف واقعی این حملات حمایت از مردم یمن در برابر توسعه ایرانی است.
علی شمخانی که از مشاوران نزدیک رهبر ایران است در واکنش به این اعلامیه ها تصریح کرد ایران از طریق مخالفت با حملات هوایی و ارسال کمک، در حال کمک به یمن است.
وی افزود: آنها ( یمنی ها ) می گویند برادران ایرانی تنها کسانی هستند که به کمک ما آمده اند و به التیام زخم های ما کمک کرده اند.
شمخانی با بیان اینکه این اعلامیه ها  ساده لوحانه  است، مقامات سعودی را به عقب ماندگی متهم و تاکید کرد این روشی است که دولت های غربی در دوران جنگ سرد برای به وحشت انداختن مردم استفاده می کردند. این اقدام عربستان سعودی تکرار روش شکست خورده غرب است و نشان می دهد فکر سیاستمداران سعودی تا چه حد عقب مانده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: