ابن سينا پژوهی در ژاپن رونق گرفته است

تاریخ: 13:17, 20-02-2015.

تهران. جمعه، 20  فوريه  2015 میلادی برابر با 1 اسفند 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، پروفسور هاروکوبایاشی، استاد دانشگاه گاکوگی توکیو و مترجم الهیات شفای بوعلی‌سینا از رونق ابن سینا پژوهی در ژاپن خبر داد.
بنابراين گزارش، این محقق و فیلسوف ژاپنی در سفر یک روزه به همدان پس از ادای احترام به مقام بوعلی‌سینا و باباطاهر، در محل بنیاد بوعلی‌سینا نیز حضور یافت.
او ضمن بازدید از موزه و کتاب‌های خطی آرامگاه شیخ‌الرئیس، بوعلی سینا را چهره‌ای شناخته شده برای جهانیان و به ویژه نزد اهل فلسفه دانست.
این فیلسوف ژاپنی گفت: بیش از 20 سال از عمر خود را صرف مطالعه عرفان و فلسفه اسلامی کرده ام و در زمینه تصحیح کتاب حکمت ‌الاشراق شهرزوری و تدریس آن و نیز تصحیح شرح جلال‌الدین دوانی بر کتاب هیاکل‌ النور سهروردی در دانشگاه گاکوگی فعالیت کرده‌ام.
این ابن‌سیناپژوه ژاپنی درباره مطالعات خود درباره آثار بوعلی‌سینا افزود: مقالات زیادی درباره قسمت الهیات از دایره‌المعارف شفای بوعلی‌سینا در مجلات علمی نگاشته‌ام و از چند سال پیش در حال تصحیح الهیات شفا هستم و هم اکنون نیز برای تحقیق و پژوهش در این‌باره به ایران آمده‌ام.
پروفسور هاروکوبایاشی در مورد ترجمه آثار و رساله‌های بوعلی‌سینا در ژاپن، گفت: کلیات قانون در طب، علم‌النفس کتاب شفا و ارجوزه فی‌الطب در ژاپن ترجمه و چاپ شده و ابن‌سیناپژوهی در سال‌های گذشته در ژاپن رونق یافته است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: