ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

6:57 | مه20 تهران

ایران طرح حاصاخیز کردن زمین های کشاورزی اجرا می شود

تاریخ: 18:52, 17-11-2014.

تهران. دوشنبه، 17 نوامبر 2014 میلادی برابر با 26 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، طرح کشوری حاصلخیزتر کردن خاک زمین های کشاورزی در گلستان آغاز شد .
بنابراین گزارش، غلامحسین طباطبایی، معاون فنی و اجرایی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران دیروز درگفتگو با رسانه ها در استان گلستان گفت: این طرح، امسال آزمایشی و همزمان در 15 استان کشاورزی دیگر ایران هم اجرا می شود.
طباطبایی، افزود: این طرح امسال در 400 هکتار از زمین های کشاورزی ایران اجرا می شود که سال آینده این سطح 10 برابر خواهد شد.
طباطبایی گفت: دراین طرح انطباق ادعای شرکت های تولید کننده بذر با محتوای بذرهای تولیدی و افزایش کیفی و کمی بذر های اصلاح شده بررسی می شود .
وی با بیان این که در این طرح موسسه تحقیقات خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی ایران برای تولیدکنندگان بذرگواهی نامه صادرمی کند افزود: اکنون کیفیت بذرهای تولید 60 شرکت تایید شده است و بررسی کیفیت 30 شرکت دیگر در حال بررسی است.
طباطبایی گفت: شناسایی بهتر خاک های مناطق مختلف ایران و معرفی کود و بذر مناسب بر ای کشت در هر منطقه از دیگر ویژگی این طرح است.
وی گفت: با حاصلخیزتر کردن خاک ها و استفاده از بذرهای گواهی شده در آمد کشاورزان در کشت محصولاتی مانند گندم و جو درهر هکتار یک تا یک و نیم میلیون تومان بیشتر می شود طباطبایی برای بررسی اجرای طرح به گنبدکاووس استان گلستان سفر کرده بود .
استان گلستان با 650  هزار هکتار زمین سالانه بیش از 3 میلیون تن انواع محصولات زراعی وباغی تولید می کند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: