ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

3:20 | مه20 تهران

وزیرصنعت، معدن وتجارت ایران بر استحصال نمک از دریاچه ارومیه تاکید کرد

تاریخ: 16:14, 17-11-2014.

تهران. دوشنبه، 17 نوامبر 2014 میلادی برابر با 26 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، استحصال نمک ازدریاچه ارومیه ایران بصورت صنعتی و سرمایه گذاری در این زمینه از اولویت های دولت ایران در کنار برنامه های نجات آن دریاچه می باشد.
نعمت زاده، وزیرصنعت، معدن وتجارت ایران گفت: سرمایه گذاری در زمینه استحصال نمک ازدریاچه ارومیه بصورت صنعتی فرصت مناسبی برای رونق اقتصادی و اشتغالزایی است.
نعمت زاده، در جلسه مشترک شورای اداری آذربایجان غربی وکار گروه احیای دریاچه ارومیه افزود: باید درکنار احیای دریاچه ارومیه به این بخش هم توجه شود چراکه موجب اشتغال و ایجاد فرصت های شغلی می شود و می توان در این زمینه از اطلاعات و دانش کارشناسان سازمان زمین شناسی و محققان دانشگاهی استفاده کرد.
وی ازآغاز مطالعات سازمان زمین شناسی در زمینه استحصال و بهره برداری از نمک دریاچه ارومیه خبرداد و گفت: این سازمان درصدد است تا بتوان از نمک دریاچه به ویژه در بخش صنعت حداکثر استفاده را ببرد.
نعمت زاده، سرمایه ‌گذاری در صنایع صادراتی، وجود سنگ های معدنی بی نظیر و امکان سرمایه گذاری مشترک با کشورهای همسایه را از دیگر فرصت ها و مزایای آذربایجان غربی برشمرد و بر لزوم توجه و برنامه ریزی های لازم برای بهره گیری از این ظرفیت ها تاکید کرد.
نشست مشترک شورای اداری آذربایجان غربی وکار گروه احیای دریاچه ارومیه شنبه شب با حضور معاون اول رئیس جمهور ایران در ارومیه برگزار شد .

به اشتراک گذاشتن اخبار: