ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

13:18 | مه15 تهران

ديدار ظريف با وزير دفاع لبنان

تاریخ: 16:34, 21-10-2014.

تهران. سه شنبه، 21 اکتبر 2014 میلادی برابر با 29 مهر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سمیر مقبل وزیر دفاع و معاون نخست وزیر لبنان در صدر هیئتی از کارشناسان نظامی این کشور دیروز با وزیر امور خارجه دیدار و درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه تبادل نظر کرد.
بنابراین گزارش، دکتر ظریف در این دیدار با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته، در کنار مقاومت مردم و ارتش لبنان خواهد ایستاد و برای هرگونه همکاری سیاسی، امنیتی و اطلاعاتی به منظور مقابله با گروه های افراطی و تروریستی آمادگی کامل دارد، افزود: امروزه همه دنیا به این درک رسیده اند که چشم پوشی از خطر گروه های مسلح تروریستی در سوریه طی سه سال گذشته، اشتباه بزرگ راهبردی بوده و هزینه های آن که نـاامنی و سیل آوارگان از جمله آنهاست، متوجه مردم لبنان و منطقه شده است.
وی همچنین با اشاره به اهمیت جایگاه وحدت، همبستگی و توافق ملی بین همه گروه ها و طوایف لبنان در ممانعت از نفوذ گروه های تروریستی و مقابله با افراط گرایی، ابراز امیدواری کرد مردم و گروه های سیاسی لبنان هر چه زودتر بتوانند از طریق گفتگو و توافق، رئیس جمهور جدید کشورشان را انتخاب کنند .
وزیر دفاع لبنان نیز در این دیدار ضمن تشکر از استقبال ویژه از هیئت لبنانی و همچنین کمک های اعطایی جمهوری اسلامی ایران به ارتش لبنان، گفت: قطعاً این کمک ها نقش قابل توجهی در تقویت ایستادگی ما در برابر گروه های تکفیری و تروریستی خواهد داشت.
سمیر مقبل تأکید کرد: علاوه بر مشکل همیشگی دشمن اسرائیلی برای لبنان، این کشور امروزه با دو مشکل اساسی دیگر نیز روبروست که یکی تحمل بار اقتصادی و امنیتی سیل آوارگان سوری و دیگری خطر نفوذ و گسترش تروریسم به داخل لبنان است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: