ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

1:48 | مه19 تهران

در ایران برنامه سبد تخصصي ويژه سالمندان اجرا مي شود

تاریخ: 18:47, 06-10-2014.

تهران. دوشنبه، 6 اکتبر 2014 میلادی برابر با 14 مهر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس سازمان بهزیستی ایران از اجرای طرح سبد تخصصی ویژه سالمندان به صورت ملی و برنامه ای خبر داد.
بنابراین گزارش، همایون هاشمی، رئیس سازمان بهزیستی ایران در جمع خبرنگاران با تأکید بر توسعه خدمات پرستاری سالمندان، گفت: این طرح سال گذشته در هشت استان ایران به صورت آزمایشی اجرا شد و پس از گزارش در شورای ملی سالمندان به صورت ملی اجرا می شود.
وی افزود: در این طرح به نیازهای سالمندان، متفاوت از سایر خوشه های جمعیتی نگاه شده است و تلاش می کنیم برای آنان اقلام مواد غذایی مانند پروتئین، شیر و غیره تأمین شود.
رئیس سازمان بهزیستی گفت: حمایت سالمندان باید مبتنی بر جامعه و خانواده باشد.
هاشمی با اشاره به موضوع تخصصی پرستاری سالمندان افزود: از شورای عالی بیمه می خواهیم بیمه مراقبتی سالمندان، خدمات پرستاری، حمایتی و تجهیزات توانبخشی سالمندان پوشش داده شود.
وی با اشاره به اینکه تعداد سالمندان در کشور حدود شش میلیون و 500 هزار نفر است، گفت: از این تعداد دو میلیون زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد، دو میلیون زیر پوشش خدمات بیمه ای لشکری و کشوری قرار دارند و بقیه نیز از بیمه های اجتماعی خوبی بهره مند نیستند.
هاشمی همچنین با اشاره به تشکیل بنیاد فرهیختگان در 10 استان گفت: تلاش می کنیم در سایر استان ها نیز این بنیاد تشکیل شود.
وی گفت: بنیاد فرهیختگان باشگاه ورزشی است و امکانات توانبخشی، مشاوره ای، تفریحی و رفاهی دارد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: