ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

11:40 | مه19 تهران

نخست وزیر ایتالیا به همراه یک هیات 250 نفری به تهران وارد شد

تاریخ: 06:16, 12-04-2016.

تهران. سه شنبه، 12 آوریل 2016  میلادی برابر با 24 فروردین 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، نخست وزیر ایتالیا صبح امروز سه شنبه به تهران وارد شد. این سفر در پاسخ به دیدار سال پیش آقای روحانی به رم و امضای چندین قرارداد همکاری به ارزش بیش از 18 میلیارد یورو انجام می شود.
بنا بر این گزارش، مذاکرات نخست وزیر ایتالیا با رئیس جمهور ایران و البته دیگر مقام های بلندپایه ایران با دستور کار گسترش و ارتقای روابط دوجانبه در دوران پسا تحریم همراه یک هیات 250 نفری سیاسی و اقتصادی امروز سه شنبه در تهران آغاز می شود.
این سفر در پاسخ به  سفر سال گذشته رئیس جمهور ایران به رم و امضای چندین قرارداد همکاری به ارزش بیش از 18 میلیارد و 400 میلیون دلار با این کشور صورت می گیرد.
سفر نخست وزیر ایتالیا به ایران، نخستین سفر رئیس دولت یک کشور مهم اقتصادی اروپا به ایران از زمان توافق هسته‌ای است.
ایتالیا از اولین کشورهای اروپایی است که بلافاصله بعد از اعلام و اجرای توافق هسته‌ای، روابط اقتصادی خود را با تهران از سر گرفت.
جهانبخش مظفری سفیر ایران در رم با اشاره به برنامه‌های سفر نخست‌وزیر ایتالیا در ایران گفت: دیدار با  رئیس‌جمهور، معاون اول رئیس‌جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی و همچنین برخی دیگر از مسئولان کشور در کنار سفر به اصفهان از جمله برنامه‌های ماتئو رنتزی در سفرش به ایران است.
هیات 250 نفری ایتالیایی ها به تهران متشکل از وزیر آموزش و پرورش و دانشگاه ها، برخی معاونین وزارت خانه ها، روسای موسسه بیمه ضمانت صادرات 'ساچه'، شرکت نفت 'انی' و اتحادیه صنایع 'کنفیندوستریا'، موسسه تجارت خارجی 'ایچه' ، نمایندگان شرکت های کوچک و متوسط، صاحبان صنایع و مدیران ارشد بانک های بزرگ ایتالیا نخست وزیر این کشور را همراهی می کنند.
" متئو رنتز" در سفر دو روزه  خود به تهران علاوه بر دیدار و گفتگو با  مقامات عالی‌رتبه ایران، رایزنی‌های دوجانبه ای را هم در قالب هیئت‌های اقتصادی خواهد داشت.
مظفری سفیر ایران در رم، در خصوص تشریح برنامه های وزیر امورخارجه ایتالیا در ایران گفته است: در این سفر امضای یادداشت تفاهم‌هایی در زمینه‌های علمی و فناوری، گردشگری، محیط زیست و راه‌آهن در دستور کار دو کشور قرار دارد.
مظفری از برگزاری یک همایش اقتصادی با حضور اعضای هیئت اقتصادی همراه نخست‌وزیر ایتالیا با همتایان ایرانی و رایزنی‌های دوجانبه بین هیئت‌های اقتصادی دو کشور خبر داد و گفت: در سفر نخست‌وزیر ایتالیا بر دستاوردهای سفر اخیر رئیس جمهوری ایران به رم و سرعت بخشی به روند اجرایی 28 یادداشت تفاهم امضا شده تأکید خواهد شد.
پیشتر و در جریان سفر آقای روحانی و هیئت بلندپایه سیاسی و اقتصادی همراه او به ایتالیا، اسناد همکاری به ارزش 18 میلیارد و 400 میلیون دلار با این کشور به امضا رسید.
قراردادهایی که البته با توجه به جایگاه ایتالیا به عنوان یکی از چهار کشور صنعتی اروپا به‌ویژه در حوزه ماشین‌آلات مکانیکی، محصولات فلزی و تجهیزات خودرو دارای اهمیت زیادی قلمداد می‌شود. مناسبات و روابطی که البته مختص به زمان حال نبوده و از گذشته های دور نیز برقرار بوده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: