اقدام اربیل و بغداد برای حل همه اختلافات عراق واقلیم کردستان

تاریخ: 11:24, 20-11-2018.


تهران. 20 نوامبر 2018 میلادی برابر با 29 آبان ماه 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
نیچروان بارزانی نخست وزیر دولت اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که دولت اقلیم آماده است تمامی اختلافات و مشکلات را با بغداد براساس قانون اساسی عراق حل و فصل کند.
به گزارش رسانه های خبری، نخست وزیر دولت اقلیم کردستان عراق در مراسم آغاز دهمین سال فعالیت شرکت داناگاز امارات در کردستان عراق با اعلام این مطلب و با استقبال از توافق اربیل و بغداد برای صادرات نفت کرکوک گفت: توافق برای صادرات نفت کرکوک گامی مهم در مسیر حل تمامی اختلافات اربیل و بغداد می باشد.
این اولین واکنش رسمی نیچروان بارزانی به عنوان نخست وزیر دولت اقلیم کردستان عراق به توافق اربیل و بغداد برای صادرات نفت کرکوک از طریق خط لوله نفتی اقلیم کردستان عراق به بندرجیهان ترکیه می باشد.
نیچروان بارزانی با اشاره به اینکه با فعالیت شرکت داناگاز امارات طی ده سال علیرغم مشکلات موجود بر سرراه، اهداف استراتژیک دولت اقلیم در زمینه انرژی محقق شده است افزود که اربیل سیاستهای نفتی و گازی خود را ادامه خواهد داد و همزمان بر این باور است که از طریق مذاکره مشکلات را با بغداد حل و فصل کند.
اخیرا اربیل و بغداد برای صادرات نفت کرکوک از طریق خط لوله اقلیم به توافق رسیدند و در پی این توافق مذاکرات دو طرف برای حل تمامی اختلافات ادامه دارد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: